Literatura: |
Etyka ogólna:
T. Styczeń, J. Merecki, ABC etyki, Lublin 1996.
T. Ślipko, Zarys etyki ogólnej, Kraków 2004. A. MacIntyre, Krótka historia etyki, Warszawa 1995.
A. MacIntyre, Krótka historia etyki, Warszawa 1995.
A. Anzerbacher, Wprowadzenie do etyki, Kraków 2008.
F. Ricken, Etyka ogólna, Kęty 2001.
R. Spaemann, Podstawowe pojęcia moralne, Lublin 2000.
Bioetyka:
Jan Paweł II, Encyklika Evangelium Vitae, Vatican 1995;
Kongregacja Nauki Wiary, Instrukcja Dignitas personae, Vatican 2008.
R. Lucas Lucas, Bioetyka dla każdego, Częstochowa 2005.
A. Muszala, A. Rudziewicz, Bioetyka w szkole. Dla nauczycieli, wychowawców i katechetów, Kraków 2007.
Systemy Bioetyki, T. Biesaga (red.), Kraków 2003.
T. Ślipko, Bioetyka. Najważniejsze problemy, Kraków 2009.
T.L. Beauchamp, J.F. Childress, Zasady etyki medycznej, Warszawa 1996.
Wobec in vitro, Genetyczne, moralne, filozoficzne, teologiczne i prawne aspekty zapłodnienia pozaustrojowego, J. Grzybowski, F. Longchamps de Bérier. Kielce 2017.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin ustny:
Kryteria merytoryczne:
Znajomość treści wykładów oraz treści zadanych lektur obowiązkowych wyznaczonych w obu częściach wykładu.
Kryteria oceny:
Student posiada wiedze
Na ocenę 2 (ndst): student nie ma uporządkowanej wiedzy na temat etyki i bioetyki, nie zna podstawowych pojęć oraz definicji.
Na ocenę 3 (dst): student zna podstawowe definicje i pojęcia etyki oraz bioetyki, potrafi również ogólne scharakteryzować wybrane zagadnienia.
Na ocenę 4 (db): student zna podstawowe definicje i pojęcia etyki oraz bioetyki, potrafi również szczegółowo scharakteryzować wybrane zagadnienia.
Na ocenę 5 (bdb): student posiada wiedzę potrzebną do uzyskania oceny dobrej. Potrafi również, na podstawie zdobytej wiedzy uzasadniać decyzje etyczne/bioetyczne.
Aktywność na zajęciach i b. dobrze napisana praca pisemna mogą podwyższyć ocenę z egzaminu o pół stopnia.
Studenci przystępują do egzaminu po dwie osoby w terminie ustalonym w sesji egzaminacyjnej. Do dyspozycji studenta są dwa terminy + egzamin komisyjny.
Studenci otrzymują po 3 pytania. Ci, którzy uzyskali ze streszczeń ocenę 4.0 lub 4.5 mogą zrezygnować z odpowiedzi na 1 pytanie. Ci, którzy otrzymali 5.0 mogą zrezygnować z odpowiedzi na 2 pytania.
|