Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Osoba z niepełnosprawnoscią w rodzinie W6-PE-WZ-N1-4ONR
Wykład (W) semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Białas M. (2007). Przemoc wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie - profilaktyka i interwencja. W: Przemoc : konteksty społeczno-kulturowe. T. 1, Społeczne i psychologiczne aspekty zjawiska / pod red. Beaty Szluz. - Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, S. 72-79.

2. Chrust M., Urbaniak B. (2005). Jak zorganizować czas dziecka niepełnosprawnego w domu? : plany aktywności. W: Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń / pod red. Andrzeja Twardowskiego. - Poznań : Wydaw. Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, S. 127-130.

3. Danielewicz D., Pisula E. (red.) (2011). Rodzice i rodzeństwo wobec trudności w zdrowiu i rozwoju dziecka - Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej.

4. Klajmon-Lech U. (2018): Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi. Formy społecznego wsparcia. Toruń - Wydaw. Adam Marszałek.

Klajmon-Lech U. (2012): Postawy rodziców oraz znaczenie ich pedagogizacji w procesie przyjęcia niepełnosprawności dziecka. W. M. Sekułowicz (red.): Niesamodzielność. Studia z pedagogiki specjalnej. Wrocław - Wyd. Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.

Klajmon-Lech U. (2016): Early support and early intervention as a support for the child and their family based on the biographies of Parents of children with rare genetic disease. "Psychiatria i Psychologia Kliniczna. Journal of Psychiatry and Clinical Psychology" nr 4 (16), s. 229-236.

5. Kohut D. (2005). Dziecko niepełnosprawne w środowisku rodzinnym W: Rodzina : historia i współczesność : studium monograficzne / pod red. nauk. Wiesławy Korzeniowskiej i Urszuli Szuścik. - Kraków : "Impuls", S. 341-348

6. Obuchowska I. (red.) (1999). Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa: WSiP.

7. Osik D. (2000). Oddziaływania wychowawcze rodziców dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym. Lubelski Rocznik Pedagogiczny. - T. 20(2000), s. 109-119.

8. Osik D. (2000). Rodzina w procesie socjalizacji dzieci niewidomych. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

9. Pisula E. (2007). Rodzice i rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju. Warszawa : Wydaw. Uniwersytetu Warszawskiego.

Metody i kryteria oceniania:

egzamin ustny

Zakres tematów:

Rodzina i niepełnosprawność.

Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka

System wsparcia rodziny i dziecka z niepełnosprawnością

Metody dydaktyczne:

Wykład i prezentacja multimedialna

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:00 - 12:30, sala Zajęcia zdalne
Urszula Klajmon-Lech 15/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)