Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring z praktyką 12-OA-S1-TP.5
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018.

Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015.

Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017.

Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013.

Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011.

Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011

Metody i kryteria oceniania:

• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki,

• współpraca z opiekunem praktyk,

• posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury,

• uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu,

opis przebiegu wizyt w instytucji.

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę.

Zakres tematów:

1. Obserwacja: wykonanie przez studenta każdej z czterech typów obserwacji.

2. Dalsza analiza dostarczonej dokumentacji.

3. Opis zmiany w podopiecznym i jego otoczeniu.

4.. Refleksje związane z własnym rozwojem.

5. Czynne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego:

Prowadzenie dzienniczka spotkań z datami, godzinami i podpisami opiekunów w placówce.

Indywidualna ścieżka rozwoju (samodzielność studenta w planowaniu rozwoju)

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00, sala Zajęcia zdalne
Elżbieta Górnikowska-Zwolak 5/ szczegóły
2 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 12:15, sala Zajęcia zdalne
Dorota Prysak 7/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)