Psychologia bezpieczeństwa W3-BM-S1-PB19
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Literatura: Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (2006). Psychologia społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Jupowicz-Ginalska A., Jasiewicz J., Kisilowska M., Baran T., Wysocki A.(2018). FOMO. Polacy a lęk przed odrzuceniem. Raport z badań. Warszawa. Kenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R. (2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Zimbardo P. (2008). Psychologia zła z perspektywy sytuacyjnej. Zrozumieć dlaczego dobrzy ludzie stają się przestępcami. W: G. Miller (red.), Dobro i zło z perspektywy psychologii społecznej. Kraków: Wydawnictwo WAM. Literatura uzupełniająca: Alter A. (2018). Uzależnienia 2.0. Dlaczego tak trudno oprzeć się nowym technologiom. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Aronson E., Aronson J. (2020). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Spitzer M. (2016). Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie. Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura. Wojciszke B. (2021). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się punkty przyznawane za aktywność na poszczególnych zajęciach oraz ocena z testu zaliczeniowego. W przypadku nadprogramowych nieobecności na zajęciach sprawdzenie znajomości materiału odbywa się na dyżurze. |
||
Zakres tematów: |
W trakcie zajęć zostaną omówione tematy związane z: poczuciem bezpieczeństwa jednostki, poznaniem społecznym, rolą autorytetów (eksperyment Milgrama, kapitanoza, eksperyment Zimbardo), funkcjonowaniem w grupach (powody dołączania do grup, facylitacja społeczna, próżniactwo społeczne, syndrom myślenia grupowego), stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją (paradygmat grupy minimalnej), agresją (rodzaje agresji, mechanizmy agresji), stresem (eustres i dysstres, sposoby radzenia sobie ze stresem, skutki stresu, osobowość a stres), pamięcią (rodzaje pamięci, pamięć a przesłuchiwanie świadków), uzależnieniami behawioralnymi. |
||
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca wspomagana prezentacją multimedialną, ćwiczenia interaktywne, dyskusja moderowana przez prowadzącą. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 15:30 - 17:00,
sala zajęcia zdalne |
Agata Olszanecka-Marmola | 22/25 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 9:45 - 11:15,
sala zajęcia zdalne |
Agata Olszanecka-Marmola | 25/25 |
szczegóły![]() |
3 |
każdy czwartek, 8:00 - 9:30,
sala zajęcia zdalne |
Agata Olszanecka-Marmola | 21/25 |
szczegóły![]() |
4 |
każdy czwartek, 13:45 - 15:15,
sala zajęcia zdalne |
Agata Olszanecka-Marmola | 24/25 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bankowa 11 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.