Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego 02-FL-JRT-S1-PNJA06
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 60
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

GRUPA C1.1

Literatura obowiązkowa

•Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English. - advanced. Coursebook. Pearson.

•Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English. - advanced. Workbook. Pearson.

•Clare, A., Wilson JJ.2016. Speakout. Advanced Students’ book. 2nd edition. Pearson Education Ltd.

•Clare, A., Wilson JJ.2016. Speakout. Advanced Workbook. 2nd edition.

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press

• Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

• Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context advanced. Macmillan

• CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing

• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

GRUPA C1.2, C1.3

Literatura obowiązkowa:

• Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Student’s book. Oxford University Press

Literatura uzupełniająca:

• Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Workbook. Oxford University Press

• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press

• Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

• Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context advanced. Macmillan

• CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing

• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

• Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=424

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu.

ZALICZENIE- Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce na platformie MS Teams lub Moodle, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych (dialogi, prezentacje, dyskusje i inne).

EGZAMIN- odbywa się w formie zdalnej na Platformie MS Teams i/lub Moodle.

Egzamin obejmuje:

1.Część pisemną obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótką formę pisemną (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustną w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.

ZALICZENIE

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji wykonywanych i prezentowanych na platformie MS Teams, testy na platformie Moodle.

EGZAMIN

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen i zakres umiejętności

• Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

• Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

• Ocena dst –student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

• Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

86 - 92 % = db+ (dobry plus)

79 – 85 % = db (dobry)

72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)

65 - 71% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej zamieszczonej na stronie Wydziału Humanistycznego w zakładce kierunku https://us.edu.pl/wydzial/wh/kierunki-studiow/filologia-rosyjska/harmonogramy/harmonogramy-sesji.

Zakres tematów:

Szczegółowy zakres tematów dla poszczególnych grup zajęciowych znajduje się w ich sylabusach.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia zdalne na platformie MS Teams/Moodle, za pośrednictwem której studenci otrzymują materiały i zadania, a także je wykonują i odsyłają, zajęcia odbywają się w module synchronicznym w formie wideokonferencji z wykorzystaniem czatów i kanałów w czasie rzeczywistym zgodnie z harmonogramem zajęć.

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

Praca grupowa, indywidualna i w grupach projektowych na platformie MS Teams z wykorzystaniem breakout rooms lub kanałów, a także różnych programów i aplikacji edukacyjnych do nauki i utrwalania materiału przerabianego na zajęciach.

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz.

Opis pracy własnej studenta:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz.

Opis pracy własnej studenta:

Praca indywidualna i w grupach projektowych z zalecanym podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi lub materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30, sala Zajęcia zdalne
każdy czwartek, 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Ilona Delekta 2/35 szczegóły
2 każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30, sala Zajęcia zdalne
każdy piątek, 8:00 - 9:30, sala Zajęcia zdalne
Katarzyna Banaś-Sieradzka 0/35 szczegóły
3 każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
każdy piątek, 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Katarzyna Banaś-Sieradzka 11/35 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)