Literatura: |
GRUPA C1.1
Literatura obowiązkowa
•Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English. - advanced. Coursebook. Pearson.
•Hall, D., Foley, M., Crace, A., Roberts, R. 2013. New Total English. - advanced. Workbook. Pearson.
•Clare, A., Wilson JJ.2016. Speakout. Advanced Students’ book. 2nd edition. Pearson Education Ltd.
•Clare, A., Wilson JJ.2016. Speakout. Advanced Workbook. 2nd edition.
• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press
• Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan
• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press
• McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press
• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.
• Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context advanced. Macmillan
• CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing
• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)
• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego
GRUPA C1.2, C1.3
Literatura obowiązkowa:
• Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Student’s book. Oxford University Press
Literatura uzupełniająca:
• Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Lambert, J., Chomacki, K. 2020. English File advanced 4th edition. Workbook. Oxford University Press
• Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills advanced. Oxford University Press
• Mann, M. Taylore-Knowles,S.2007. Destination C1&C2, Grammar & Vocabulary. Macmillan
• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press
• McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press
• McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.
• Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context advanced. Macmillan
• CAE Exam practice tests opublikowane przez: Cambridge University Press, Oxford University Press, Pearson, Macmillan, Express Publishing
• Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)
• Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego
• Kurs wspomagający lektorat na platformie Moodle: https://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=424
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu.
ZALICZENIE- Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce na platformie MS Teams lub Moodle, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych (dialogi, prezentacje, dyskusje i inne).
EGZAMIN- odbywa się w formie zdalnej na Platformie MS Teams i/lub Moodle.
Egzamin obejmuje:
1.Część pisemną obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótką formę pisemną (krótki tekst użytkowy).
2.Część ustną w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.
Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.
ZALICZENIE
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji wykonywanych i prezentowanych na platformie MS Teams, testy na platformie Moodle.
EGZAMIN
Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie części pisemnej i ustnej na ocenę co najmniej dostateczną.
Skala ocen i zakres umiejętności
• Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90-100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.
• Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn. w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.
• Ocena dst –student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym – ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami – utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.
• Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (tj. 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.
Skala ocen:
93 - 100 % = bdb (bardzo dobry)
86 - 92 % = db+ (dobry plus)
79 – 85 % = db (dobry)
72 - 78% = dst+ (dostateczny plus)
65 - 71% = dst (dostateczny)
64% i mniej = ndst (niedostateczny)
Egzamin odbywa się zgodnie z harmonogramem sesji egzaminacyjnej zamieszczonej na stronie Wydziału Humanistycznego w zakładce kierunku https://us.edu.pl/wydzial/wh/kierunki-studiow/filologia-rosyjska/harmonogramy/harmonogramy-sesji.
|
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia zdalne na platformie MS Teams/Moodle, za pośrednictwem której studenci otrzymują materiały i zadania, a także je wykonują i odsyłają, zajęcia odbywają się w module synchronicznym w formie wideokonferencji z wykorzystaniem czatów i kanałów w czasie rzeczywistym zgodnie z harmonogramem zajęć.
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).
Praca grupowa, indywidualna i w grupach projektowych na platformie MS Teams z wykorzystaniem breakout rooms lub kanałów, a także różnych programów i aplikacji edukacyjnych do nauki i utrwalania materiału przerabianego na zajęciach.
Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz.
Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz.
Opis pracy własnej studenta:
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).
Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 60 godz.
Liczba godzin pracy własnej studenta: 90 godz.
Opis pracy własnej studenta:
Praca indywidualna i w grupach projektowych z zalecanym podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi lub materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.
|