Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie cz.1 W6-PA-SEP-S2-S1
seminarium (S) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.informator.us.edu.pl
Liczba godzin: 40
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

- Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009.

- Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012.

- Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych.

Poznań 2001.

- Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna.

Warszawa 2000.

- Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

- Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

- Noblit W. (ed.): The Oxford Encyclopedia of Qualitative Research Methods in

Education. Oxford, New York 2020.

- Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe.

Warszawa 2005.

- Paul J., Kleinhammer-Tramill J., Fowler K.: Qualitative Research Methods in Special

Education. Denver, London, Sydney 2009.

- Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

- Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997

Metody i kryteria oceniania:

Do oceny wymagane jest od studenta:

• prezentowanie usystematyzowanej wiedzy z zakresu metodologii badań społecznych, znajomość podstawowych założeń badawczych,

umiejętność skonstruowania koncepcji badań. Przygotowanie koncepcji pracy dyplomowej,

• aktywny udział w zajęciach,

• przedstawienie opracowanej koncepcji.

Zakres tematów:

-Pojęcie badań społecznych.

- Etyka badań społecznych.

- Swoistość badania niepełnosprawności, osób z niepełnosprawnością, świata osób z niepełnosprawnością – obszary badań.

- Pozycja badacza w badaniach pedagogicznych.

-Typy badań społecznych.

- Wieloparadygmatyczność w badaniach nad niepełnosprawnością.

-Przykładowe koncepcje badań pedagogicznych.

- Zakres i treść pracy dyplomowej.

- Konstrukcja pracy dyplomowej.

- Cel i przedmiot badań pedagogicznych. Problem badawczy i pytania badawcze.

- Metody analizy danych i ich prezentacji.

- Wyjaśnianie / interpretacja danych ilościowych / jakościowych

Metody dydaktyczne:

Wykład, dyskusja, metoda projektu, praca z tekstem

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:15 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Zenon Gajdzica 5/6 szczegóły
2 wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 8:15 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Magdalena Bełza-Gajdzica 5/6 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)