Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy resocjalizacyjnej W6-PA-SA-N2-40MPR
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 8
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Ambrozik W., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę uspołecznienia oddziaływań resocjalizacyjnych", Impuls, 2016.

Konopczyński M., "Pedagogika resocjalizacyjna. W stronę działań kreujących", Impuls, 2015

Konopczyński M., "Metody twórczej resocjalizacji", PWN, 2015. Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę twórczej resocjalizacji" red. Ambrozik W., Kieszkowska A., Sawicki K., Impuls, 2018.

Florczykiewicz J., "Terapia przez kreację plastyczną w resocjalizacji recydywistów penitencjarnych", Impuls, 2013

Jaworska A., "Leksykon resocjalizacji", Impuls, 2012

Jaworska A. "Resocjalizacja. Zagadnienia prawne, społeczne, metodyczne", Impuls, 2009

Jaworska A. "Kultura resocjalizacji i resocjalizacja kultury w zakładach karnych", [w :]"Kultura i edukacja", 3/2010 M.

Kalaman, "Kultura i ( pod)kultura więzienna w mediach tradycyjnych i elektronicznych" [w:] Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy - 2018 | nr 28 | 57-81

Urban B., Stanik J.M., "Resocjalizacja" tom. I i II, PWN, 2008.

Przybyliński S., "Dziara, cynkówka, kolka - zjawisko tatuażu więziennego", Impuls.

Czasopisma: "Resocjalizacja Polska", "Probacja"

Metody i kryteria oceniania:

1. kolokwium pisemne - sprawdzenie znajomości treści ćwiczeń i literatury obowiązkowej, minimum 50% poprawnych odpowiedzi na ocenę pozytywną

2. projekt - przygotowanie i realizacja programu resocjalizacyjnego w oparciu o twórczą resocjalizację – projekt grupowy. Kryteria:

- wybór tematu i grupy docelowej, krótkie uzasadnienie, wybór i prezentacja treści i części właściwej, sposób prezentacji (w zależności od sytuacji pandemicznej forma zdalna lub stacjonarna).

Zakres tematów:

Metody w resocjalizacji:

- antropotechnika,

- socjotechnika,

- kulturotechnika.

Metody w resocjalizacji w środowisku otwartym:

- metodyka pracy kuratora sądowego,

- metodyka pracy z uczniami niedostosowanymi w szkole,

- metodyka postępowania w zagrożeniach przemocą domową - procedura Niebieskiej Karty.

Metodyka pracy resocjalizacyjnej w wybranych instytucjach resocjalizacji dla dzieci i młodzieży

Metodyka pracy penitencjarnej

Twórcza resocjalizacja

Metody dydaktyczne:

Metody podające

Metody aktywizujące - metoda projektów, praca w grupach

Praca własna z tekstem

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 17:30 - 20:00, sala Zajęcia zdalne
Ilona Fajfer-Kruczek 23/ szczegóły
2 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 10:15, sala Zajęcia zdalne
Ilona Fajfer-Kruczek 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)