NARZĘDZIA BADAWCZE W PRACY NAUCZYCIELA W4-MT-S2-20-NBWN
Laboratorium (L)
semestr zimowy 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | 10 | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
M. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych; IMPULS, Kraków 2011, B. Niemierko: ABC testów osiągnięć szkolnych; WSiP, Warszawa 1975, B. Niemierko: Testy osiągnięć szkolnych – podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe; WSiP Warszawa, 1975, Czasopismo DYDAKTYKA MATEMATYKI/DIDACTICA MATHEMATICAE |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składają się oceny z 1. referatu, 2. projektu badań, 3. prezentacji wyników badań. 1. Ocenie podlega zawartość merytoryczna referatu (czy zawarte zostały istotne treści) oraz sposób przedstawienia treści. 2. Ocenie podlega oryginalność pomysłu badań, określenie celu badań, dobór metody i narzędzia badań do celu. 3. Ocenie podlega sposób opracowania i prezentacji zebranych danych. |
||
Zakres tematów: |
Studenci poznają: - metody prowadzenia badań, - podstawowe narzędzie badawcze, - etapy przygotowywania badania, - konieczność precyzyjnego określenia celu badań, - sposoby interpretowania zebranego materiału, - sposoby prezentowania wyników badań - przykłady badań i ich wyniki. W ramach referatów przedstawione zostaną m.in. badania dotyczące: trudności uczniów z wykonywaniem rachunku algebraicznego, rozumowań wykorzystywanych na lekcjach matematyki, strategii rozwiązywania zadań, umiejętności definiowania i formułowania twierdzeń przez uczniów. |
||
Metody dydaktyczne: |
Referat. Dyskusja. Metoda ćwiczeniowa. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy piątek, 9:45 - 11:15,
sala zajęcia zdalne |
Natalia Cieślar | 6/10 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bankowa 14 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.