Literatura obowiązkowa:
Grudziewska E. (red.): Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. część 1-4. DIFIN, ENAGRAM.
Lasota A., Franczyk J.L.: Socjoterapia dzieci i młodzieży. diagnoza i metody pracy.
Covan D., Palomares S., Schilling D.: Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów. Scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów;
Jagiełła J.: Socjoterapia w szkole. Krótki poradnik psychologiczny. Kraków 2007, Wyd. Rubikon.
Reddy L.A.: Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka. Interwencje przez zabawę.
Sawicka K. (red.): Socjoterapia. Warszawa 1998, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej MEN.
Sobolewska Z.: Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży- zasady projektowania zajęć. Warszawa 1993, Wyd. OPTA.
Wilk M.: Diagnoza w socjoterapii. Ujęcie psychodynamiczne. Sopot 2014, GWP.
Szczepanik R., Jaros A.: Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym. Wyd. UŁ.
Literatura uzupełniająca:
Bala A.: Podstawowe zasady zachowań spolecznych. ARSON
Berne E.: W co grają ludzie. 2011, PWN.
Jedliński K. : Trening interpersonalny. 2008. Wyd. W.A.B.
Nęcka E. : Trening twórczości. Gdańsk 2012, GWP.
Deptuła M.: Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej. Bydgoszcz 2005, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Iserin S.: uczuciometr inspektora Krokodyla. Dwukropek.
Jankowiak B.(red.): Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka. Poznań 2013, Wyd. UAM.
Portmann R.: Gry i zabawy przeciwko agresji. Kielce 1999, Wyd. Jedność.
Shanker S., Barker T.: Metoda samoregulacji Self-Reg. Jak pomóc dziecku i sobie nie dać się stresowi i żyć pełnią możliwości.
Stążka-Gawrysiak A.: Self-Regulation. Szkolne wyzwania.
Stążka-Gawrysiak A.: Self-Regulation. Opowieści dla dzieci..
Stojanowski J. Rozwijanie komunikacji. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.
|