Literatura obowiązkowa:
Cichosz M., O pedagogice społecznej i jej rozwoju. Wydanie II. Kraków 2016.
Czekierda P., Fingas B., Szala M. (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków. Warszawa 2018.*
Kawula S., Pedagogika społeczna dzisiaj i jutro. Toruń 2012.
Konopczyński M., Theiss W., Winiarski M. (red.): Pedagogika społeczna. Przestrzenie życia i edukacji. Warszawa 2010.
Marynowicz-Hetka E., Pedagogika społeczna. T.1. 2. Warszawa 2007.
Marynowicz-Hetka E., Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w polu praktyki. Łódź 2019.
Pilch T., I. Lepalczyk (red.): Pedagogika społeczna. Warszawa 1995.
Radziewicz-Winnicki A.: Pedagogika społeczna. Warszawa 2008.
Szczurek-Boruta A., Chojnacka-Synaszko B., Suchodolska J. (red.), Człowiek w przestrzeni lokalnej – dobre praktyki wspierania rozwoju, aktywizacji i integracji społeczne. Konteksty teoretyczne i społeczno-polityczne. Toruń 2014.
Urbaniak-Zając D., W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Kraków 2016.
Winkler M.: Pedagogika społeczna. Przekład M. Wojdak-Piątkowska. Gdańsk 2009.
„Pedagogika społeczna” – czasopismo
Literatura uzupełniająca
Bałachowicz J. Rowicka A. (red.): Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach. WSP im. J. Korczaka, Warszawa 2013.*
Danilewicz W., Theiss W. (red.), Pedagogika społeczna wobec zagrożeń człowieka i idei sprawiedliwości społecznej. T. 2, Warszawa – Toruń 2014.
Krzychała S., Nauczyciel-tutor. Prakseologiczna rekonstrukcja tutoringu szkolnego. Kraków 2018.*
Marzec-Holka K., Guzy –Steinke H., Rutkowska A. (red.), Szkoła naukowa pedagogiki społecznej Edmunda Trempały. Bydgoszcz 2015.
Matysiak-Błaszczak A., Włodarczyk E. (red.), Pedagogika w społeczeństwie – społeczeństwo w pedagogice. Poznań 2016.
Mendel M., Edukacja społeczna jako odmiana myślenia o wczesnej edukacji, Olsztyn 1999.
Modrzewski J., Studia i szkice socjopedagogiczne. Aktualia. Poznań-Kalisz 2011.
Muszyńska J., Miejsce i wspólnota: poczucie wspólnotowości mieszkańców północno-wschodniego pogranicza Polski: studium pedagogiczne. Warszawa – Białystok 2014.
Pilch T., Sosnowski T. (red.), Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej. T 1, Warszawa 2013.
Piekarski J., Pilch T., Theiss W., Urbaniak-Zając D. (red.), Edukacja społeczna wobec problemów współczesnego człowieka i społeczeństwa. Łódź 2010.
Radziewicz –Winnicki A., Żywiołowość otaczającej współczesności a szansa na homeostazę społeczną. Zielona Góra 2014.
Sobecki M., Danilewicz W., Sosnowski T. (red.), Pedagogika społeczna wobec zmian przestrzeni życia społecznego. Szkoła - Kultura - Tożsamość, Warszawa 2013
Syrek E. (red.), Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society. Katowice 2010.
Studenska A., Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się Katowice 2016.
Szczurek-Boruta A., Edukacja i odkrywanie tożsamości w warunkach wielokulturowości – szkice pedagogiczne. Cieszyn-Kraków 2007.
Szczurek-Boruta A., O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości – konteksty, opinie studentów, propozycje. Toruń 2014.
Szczurek-Boruta A., Zadania rozwojowe i edukacja szkolna młodzieży. Stałość i zmienność. Toruń 2019.
Szczurek-Boruta A., Chojnacka-Synaszko B. (red.), Człowiek w przestrzeni lokalnej – dobre praktyki wspierania rozwoju, aktywizacji i integracji społecznej osób starszych. Toruń 2014.
Szczurek-Boruta A., Chojnacka-Synaszko B. (red.), Szkoła-kultura-środowisko lokalne. Toruń 2015.
Szczurek-Boruta A., Chojnacka-Synaszko B., Gancarz A. (red.), Szkoła i rodzina w środowisku lokalnym. Toruń 2016.
Szczurek-Boruta A., Jas K. (red.), Człowiek wykluczony i człowiek w sytuacji zagrożenia wykluczeniem społecznym, edukacyjnym i kulturowym – wyzwania, powinności pedagogiki, zadania. Toruń 2017.
Winkler M., Pedagogika społeczna. Przekład M. Wojdak-Piątkowska. Gdańsk 2009.
„Auxilium Sociale Novum”
„Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”
Publikacje z serii cieszyńskiej „Pedagogika Społeczna”
* zmiana w sylabusie na podstawie szkolenia "Tutoring - edukacja spersonalizowana na uniwersytecie"
|