Teoria i metodyka wychowania przedszkolnego W6-PE-WIP-N2-2TMWP
Ćwiczenia (C)
semestr zimowy 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 9 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Bissinger-Ćwierz U., Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą. Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu. Czaja-Chudyba I., Pedagogika zabawy w osobowym i profesjonalnym przygotowaniu do zawodu nauczyciela. Majchrzak I., Wprowadzenie dziecka w świat pisma. Rozwój daje radość. Red. J. Kielin. Wiertsem H., Sto gier ruchowych : podręcznik dla wychowawców pracujących z dziećmi i młodzieżą. Zabawy z chustą. red. A. Wasilak. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zadaniem studentów jest przygotowanie projektu (w grupach) oraz prezentacji (indywidualnie) - opracowanie wybranego zagadnienia mieszczącego się w ramach tematycznych przedmiotu i zaprezentowanie go na forum grupy. Ocenie podlega zakres i jakość materiału przygotowanego do prezentacji, orientacja w literaturze przedmiotu, umiejętność współpracy w grupie oraz aktywizowania słuchaczy. |
||
Zakres tematów: |
Wybrane metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym: Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki Batti Strauss Pedagogika zabawy Metoda Porannego Kręgu Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Odimienna Metoda Nauki Czytania Ireny Majchrzak Sensoplastyka jako metoda wspierania rozwoju dziecka przedszkolnego |
||
Metody dydaktyczne: |
Metoda projektów - przedstawienie przez grupy studentów efektów swojej pracy. Prezentacja - analiza tekstów i analiza przypadków z dyskusją. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 9:00 - 12:00,
sala sala konferencyjna |
Anastazja Sorkowicz | 35/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bielska 62 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.