Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika - warsztaty W6-PE-S1-PEDW
Wykład (W) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Balbin M.: Twoja rola w zespole. GWP. Gdańsk 2003.

Brown R. : Procesy grupowe. GWP. Gdańsk 2006.

Brajdon A.D., Gamoń D.: Kiedy mózg pracuje inaczej. GWP 2006.

Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B.: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Wyd. JEDNOŚĆ. Kielce 2003.

Faber J., King J.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Media Rodzina 2012.

Fijewski P.: Jak rozwinąć skrzydła. Wyd.AB. Warszawa 2005.

Gordon T.: Wychowanie bez porażek w praktyce.Instytut Wydawniczy Pax, 2014

Gordon T.: Wychowanie bez porażek w szkole.Instytut Wydawniczy Pax, 2014.

Hoffmann K.: Prowadzenie zebrań i prezentacji. Jak usprawnić komunikację. Jak zaktywizować uczestników. Wyd. BC Edukacja. Warszawa 2008.

Jedliński K. (pod red.): Trening interpersonalny. Wyd. W.A.B. Warszawa 2008.

Katzenbach J.R., Smith D.K.: Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2001.

Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T.: Psychologia dla trenerów. Kraków 2008.

Kossowska M., Sołtysińska I.: Szkolenia pracowników a rozwój organizacji. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2002.

Kottler J.: Skuteczny terapeuta. GWP. Gdańsk 2003.

Kozak A.: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Wyd. HELION. Gliwice 2010.

Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. GWP. Gdańsk 2005.

Nelsen J.: Pozytywna dyscyplina. CoJaNaTo 2020.

Nęcka E.: Trening twórczości. GWP. Gdańsk 2008.

Oldham J., Morris L.: Twój psychologiczny autoportret. GWP. Warszawa 2007.

Pease A.: Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów. JEDNOŚĆ. Kielce 2005.

Rojewska J.: Grupa bawi się i pracuje” cz.1,2. Wyd.UNUS. Warszawa 2000.

Rosenberg M.: Porozumienie bez przemocy. O języku życia. Czarna Owca 2016.

Thun S.F.: Sztuka rozmawiania.Wyd. WAM, 2001.

Urban M.: Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia. GWP. Gdańsk 2010.

Vos J., Dryden G.: Rewolucja w uczeniu. Poznań 2003.

Metody i kryteria oceniania:

Analiza literatury podstawowej i uzupełniającej. Przestudiowanie treści podanych na zajęciach.

kolokwium - sprawdzenie wiedzy przedmiotowej studentów

Zakres tematów:

Neurobiologia uczenia się.

Fenomen naszego umysłu - kilka słów o ludzkim mózgu

O potrzebach edukacyjnych ludzi.

Sytuacja edukacyjna - pojęcie, cechy i znaczenie

Proaktywność w edukacji.

Neurostandardy w edukacji

Stres a proces uczenia

Hiperłącza edukacyjne i ich znaczenie w procesie uczenia się

Budowanie dobrego klimatu uczenia

Metody aktywizujące

Grupa w procesie nauczania-uczenia się

Komunikacja w procesie dydaktycznym

Marka osobista pedagoga

Metody dydaktyczne:

Prezentacja treści z zastosowaniem metod podających, pokazowych z wykorzystaniem multimediów.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, poniedziałek (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 17:00, sala Zajęcia zdalne
Aleksandra Minczanowska 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)