Literatura obowiązkowa:
1. Jaworska-Witkowska M.: Ku kulturowej koncepcji pedagogiki. Kraków 2009.
2. Maliszewski K., Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Toruń 2013.
3. Maliszewski K.: Teoria wychowania moralnego w pedagogice kultury II Rzeczypospolitej. Katowice 2004.
4. Milerski B.: Pedagogika kultury: zagadnienie teoretycznej tożsamości. W: Humanistyczno-antropologiczna ewolucja pedagogiki kultury. Red. J. Gajda. Kraków 2009.
5. Suchodolski B.: O wychowaniu. „Kultura i Wychowanie” 1933-1934, z. 1. [lub: „Pedagogika Kultury” 2005, t. 1].
Literatura uzupełniająca:
1. Bourdieu P.: O telewizji. Panowanie dziennikarstwa. Warszawa 2009.
2. Brach-Czaina J.: Szczeliny istnienia. Kraków 2006.
3. Carroll N.: Filozofia sztuki masowej. Gdańsk 2011.
4. Czyżewski K.: Linia powrotu. Zapiski z pogranicza. Sejny 2008.
5. Dewey J.: Sztuka jako doświadczenie. Wrocław 1975.
6. Folkierska A.: Sergiusz Hessen – pedagog odpowiedzialny. Warszawa 2005.
7. Hessen S.: O sprzecznościach i jedności wychowania. Warszawa 1997.
8. Jaworska-Witkowska M.: Ku kulturowej koncepcji pedagogiki. Kraków 2009.
9. Maliszewski K., Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Toruń 2013.
10. Maliszewski K.: Teoria wychowania moralnego w pedagogice kultury II Rzeczypospolitej. Katowice 2004.
11. Melosik Z.: Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności. Kraków 2013.
12. Mysłakowski Z.: Wychowanie człowieka w zmiennej społeczności. Studia z filozofii wychowania. Warszawa 1965.
13. Nalaskowski A.: Dzikość i zdziczenie jako kontekst edukacji. Kraków 2006.
14. Nawroczyński B.: Życie duchowe. Zarys filozofii kultury. Kraków-Warszawa 1947.
15. Postman N.: Zabawić się na śmierć. Warszawa 2002.
16. Simmel G.: Filozofia kultury. Kraków 2007.
17. Steiner G.: Gramatyki tworzenia. Poznań 2004.
18. Suchodolski B.: Uspołecznienie kultury. Warszawa 1937.
19. Witkowski L.: Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Kraków 2013.
|