Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy zarządzania oświatą W3-PE-EWP-N2-EZO
Wykład (W) semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991r (Dz.U. Nr 67/1996)

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe

Karta nauczyciela z 26 stycznia 1982 (dz. U. 97.56.357) z późniejszymi zmianami

Konwencja o prawach dziecka z 20 listopada 1989 (Dz.U. Z 1991/ 120)

Konstytucja rzeczpospolitej z 2.04.1997

Rozporządzenie MEN j z 24 sierpnia 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie postępowania w celu uznania świadectwa lub innego dokumentu albo potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki uzyskanych w zagranicznym systemie oświaty (Dz.U. poz. 1369).

Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe

Ustawa z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe

15 grudnia 2016 r. Rozporządzenie MEN z 9 grudnia 2016 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu.

Rozporządzenie MENj z 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 170).

Ustawa z 23 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1010).

4 luty 2017 Rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej - projekt

Literatura uzupełniająca:

Dyrda B.; Koczoń-Zurek S.; Przybylska I. (2008) Podstawy prawne i organizacyjne oświaty. Skrypt dla studentów pedagogiki. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice;

Elsner, D. (1999) Doskonalenie kierowania placówką oświatową. Wokół nowych pojęć i znaczeń. MENTOR, Chorzów;

Griffin, W. R. (1996) Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa;

Konecki K. T. , Chomczyński P. (2007), (red.) Zarządzanie organizacjami. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź;

Konecki K. T. ; Chomczyński P. (2007), (red.) Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007

Kostera M. (208), (red.) Nowe kierunki w zarządzaniu. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. Warszawa;

Krół H.; Ludwiczyński A. (2006), (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. PWN, Warszawa;

Plewka, Cz.; Bednarczyk, H. (2000) (red.). Vademecum menedżera oświaty. Radom;

Proctor T. (1998) Zarządzenie twórcze. Gebethner i Ska;

Proctor T. (2000) Twórcze rozwiązywanie problemów w pracy menedżera. GWP, Gdańsk.

Metody i kryteria oceniania:

test zaliczeniowy; zaliczenie od 60% poprawnych odpowiedzi.

Zakres tematów:

1. Nowa koncepcja nadzoru pedagogicznego.

2. Koncepcje zarzadzania - przywództwo edukacyjne.

3. Zadania i kompetencje dyrektora szkoły.

4. Zakładanie i prowadzenie placówek publicznych i niepublicznych.

5. Zmiany w statusie zawodowym nauczyciela.

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny, analiza materiałów źródłowych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi piątek (nieparzyste), 16:00 - 19:45, sala Zajęcia zdalne
Irena Przybylska 80/75 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)