Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy korekcyjno-wyrównawczej 06-PE-EWP-S1-25
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Bogdanowicz M.: Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa 1991

Bogdanowicz M.: O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Lubin 1995.

Czajkowska I., Herda K.: Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne w szkole. Warszawa 2005

Górniewicz E.: Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci.Olsztyn 2000.

Gruszczyk-kolczyńska E., Zielińska E.: Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole : podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności. Warszawa 2009

Kaja B.: Wspomaganie rozwoju. Psychokorekcja. Psychostymulacja. Tom. I, II, III, IV. Bydgoszcz 1999, 2000

Kaja B.: Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 1998

King G.: Umiejętności terapeutyczne nauczyciela. Gdańsk 2003.

Krasowicz G.: Język, czytanie, dysleksja. Lublin 1997.

Skibińska H.: Praca korekcyjno - kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Bydgoszcz 1991

Włodek-Chronowska J.: red. Terapia pedagogiczna. Kraków 1991.

Włodek-Chronowska J.: red. Dysharmonie rozwoju. Problemy diagnozy i terapii. Kraków 1994.

Bogdanowicz M., Borkowska A., Model rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. w: Podniesienie efektywności kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe. Cz I, MEN, Warszawa 2010.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena wystawiana jest na podstawie jakości przygotowanych ćwiczeń, gier i zabaw na wskazany temat, umiejętności praktycznych w zakresie pracy z dzieckiem, aktywności na ćwiczeniach oraz obecności. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z ćwiczeń, która musi zostać poprawiona, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Zakres tematów:

Ćwiczenia są poświęcone zagadnieniom praktycznym: metodom i propozycjom ćwiczeń oraz zabaw stymulujących percepcję wzrokową, percepcję słuchową, motorykę, koncentrację, pamięć, mowę i myślenie, lateralizację i orientację przestrzenną. Symptomy zaburzeń wzrokowych, słuchowych, lateralizacji, orientacji w przestrzeni, koordynacji wzrokowo-ruchowej. Tworzenie programu pracy wyrównawczej.

Metody dydaktyczne:

Prezentacje mulimedialne, metody warsztatowe. Metody zdalnego nauczania (Teams)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 15:30 - 17:00, sala Zajęcia zdalne
co drugi czwartek (parzyste), 13:45 - 15:15, sala Zajęcia zdalne
Patrycja Młynek 24/24 szczegóły
2 co druga środa (parzyste), 15:30 - 17:00, sala Zajęcia zdalne
co druga środa (parzyste), 17:15 - 18:45, sala Zajęcia zdalne
Patrycja Młynek 22/24 szczegóły
3 co druga środa (nieparzyste), 15:30 - 17:00, sala Zajęcia zdalne
co druga środa (nieparzyste), 17:15 - 18:45, sala Zajęcia zdalne
Patrycja Młynek 24/24 szczegóły
4 każdy poniedziałek, 17:15 - 18:45, sala Zajęcia zdalne
Patrycja Młynek 23/24 szczegóły
5 każdy poniedziałek, 19:00 - 20:30, sala Zajęcia zdalne
Patrycja Młynek 23/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)