Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SPP_M08_Komunikacja i negocjacje w biznesie 06-PS-SM-263
Laboratorium (L) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Balawajder K., Komunikacja, konflikty, negocjacje w organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1998

2. Chełpa, Witkowski T. (1995). Psychologia konfliktów. Biblioteka Moderatora. s. 139-172; 201-232.

3. Dąbrowski P. (1990). Praktyczna teoria negocjacji. Wyd. Sorbog, s. 22-40.

4. Fisher, Ury W., Patton (2004). Dochodząc do tak. Warszawa: PWE, s. 141-153; 47-140.

5. Hamilton, Ch. (2011). Skuteczna komunikacja w biznesie. Warszawa: PWN

6. Law, H., Ireland, S., Hussain, Z. (2010). Psychologia coachingu. Warszawa: PWN

7. Nęcki Z. (2000). Negocjacje w biznesie. Wyd. Antykwa, s. 15- 61; 152-164; 167-182, 183-200; 73-118; 125-151.

8. Robbins, S.P. (2001). Zasady zachowania w organizacji. Wydawnictwo Zysk i S-ka: Poznań.

9. Schulz von Thun, F. (2007). Sztuka rozmawiania 1. Analiza zaburzeń. Wydawnictwo WAM: Kraków.

10. Schulz von Thun F. (2004). Sztuka zarządzania: psychologia komunikacji dla szefów i liderów. Wydawnictwo WAM: Kraków.

11. Ury. W. (2004). Odchodząc od NIE. Warszawa: PWE, s. 48-177.

12. Winch, Winch (2010). Negocjacje. Jednostka – organizacja – kultura. Warszawa: Difin, s. 25-48; 83-91; 99-125.

13. Winkler, R. (2013). Komunikacja w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer business

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa jest wypadkową trzech elementów:

- obecności na zajęciach (dopuszczalna nieobecność na dwóch zajęciach. Każda kolejna nieobecność powinna być odrobiona do miesiąca. W przypadku nieodrobienia nieobecności, każda skutkuje obniżeniem oceny końcowej o 0,5 stopnia),

- aktywnego udział w zajęciach (10% oceny),

- pisemnej pracy zaliczeniowej w postaci studium przypadku dotyczącego problemu komunikacyjnego w organizacji (90% oceny).

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do komunikacji w organizacji – definicje i istota podsatwowych pojęć.

2. Wpływ perspektyw zarządzania na komunikację w organizacji.

3. Praktyczny wymiar komunikacji w organizacjach – komunikacja formalna

4. Milczenie pracowników i komunikacja nieformalna.

5. Metody i narzędzia bezpośredniego i pośredniego badania komunikacji w organizacji.

6. Usprawnianie komunikacji i przełamywanie barier komunikacyjnych w organizacji

7. Style komunikacji - narzędzia pomiaru i problemy w procesie diagnozy

8. Konflikty w organizacji - istota, rodzaje, przyczyny i konsekwencje

9. Konflikty w organizacji - diagnoza i interwencja

10. Konflikty organizacyjne jako geneza negocjacji.

11. Podstawowe elementy procesu negocjacyjnego i kompetencje negocjatorów

12. Narzędzia przygotowania do negocjacji w organizacji.

13. Zasady prowadzenia negocjacji w organizacjach

14. Podsumowanie zajęć i wpisywanie zaliczeń.

Metody dydaktyczne:

Dyskusje, praca w grupach, prezentacje multimedialne, analiza studium przypadku, metody aktywizujące, opracowywanie programów zaradczych i profilaktycznych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga środa (parzyste), 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
co drugi czwartek (parzyste), 8:00 - 9:30, sala Zajęcia zdalne
Mateusz Paliga 15/13 szczegóły
2 co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00, sala Zajęcia zdalne
co drugi czwartek (parzyste), 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Mateusz Paliga 14/13 szczegóły
3 co druga środa (parzyste), 13:45 - 15:15, sala Zajęcia zdalne
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00, sala Zajęcia zdalne
Mateusz Paliga 14/14 szczegóły
4 co druga środa (parzyste), 15:30 - 17:00, sala Zajęcia zdalne
co drugi czwartek (parzyste), 13:45 - 15:15, sala Zajęcia zdalne
Mateusz Paliga 12/13 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)