Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy surdopedagogiki W3-PC-MJS-PS2-PS
Ćwiczenia (C) semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://-
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Buryn U., Hulbuj T., Kowalska M. ( 2001): Mój uczeń nie słyszy. Poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych. Warszawa.

Gałkowski T. (1993): Diagnoza i terapia zaburzeń mowy. Lublin.

Gałkowskiego T. , Radziszewskiej-Konopki M. (red.) (2011): Wspomaganie rozwoju małego dziecka z wadą słuchu. Warszawa.

Klaczak M., Majewicz P. (red.) (2006): Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Kraków.

Korzon A. (1999): Totalna komunikacja jako podejście wspomagające rozwój zdolności językowych uczniów głuchych. Kraków.

Korzon A. (red.) (1982): Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu. Warszawa.

Korzon A., Góralówna M. (1995): Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu. Warszawa.

Kulczycka E. (2004): Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Warszawa.

Löwe A. (1983): Rozwijanie słuchu w zabawie. Warszawa

Metody i kryteria oceniania:

Student przygotowuje projekt zajęć indywidualnych dla dziecka słabo słyszącego, dotyczących treningu słuchowego. Ocenie podlega trafność, zgodność ze schematem prowadzenia zajęć, oryginalność i atrakcyjność przygotowanych dla dziecka ćwiczeń oraz środków dydaktycznych.

Zakres tematów:

1. Medyczne, psychiczne, społeczne i kulturowe mechanizmy funkcjonowania osób z dysfunkcją narządu słuchu.

2. Sposoby zapobiegania i wyrównywania deficytów rozwojowych.

3. Charakterystyka metod pracy pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i słabo słyszącą.

4. Tworzenie optymalnego środowiska klasy i szkoły dla uczniów z dysfunkcją słuchu - Kay stady.

5. Rewalidacja indywidualna dziecka z niepełnosprawnością słuchu.

6. Metody porozumiewania się osób niesłyszących. PJM vs SJM. Nauka podstawowych zwrotów w PJM.

Metody dydaktyczne:

Metody podające -prezentacja multimedialna; metody ćwiczeniowo-praktyczne; metody eksponujące - pokaz. Zajęcia prowadzone w formie zdalnej na Microsoft Teams.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Małgorzata Satoła 18/22 szczegóły
2 co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, sala Zajęcia zdalne
Małgorzata Satoła 21/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)