1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. z 2017, poz. 356).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2015 poz.1113).
3. Bobińska K., Pietras T., Gałecki P. (red.), Niepełnosprawność intelektualna-etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, Wrocław:…., 2012.
4. Buchnat M., Tylewska-Nowak B. (red.), Dzieci i młodzież
z niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji, Warszawa: Difin, 2012.
5. Czerw-Bajer M., Duda W., Kukla D., Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji i poradnictwa zawodowego, Warszawa: Difin, 2011.
6. Kielin J., Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną
i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, Gdańsk: GWP, 2013.
7. Mamroł A., Osoba z niepełnosprawnością w środowisku medialnym, Opole: Uniwersytet Opolski, 2016.
8. Minczakiewicz E.M., Mowa – rozwój – zaburzenia – terapia, Kraków: Wydawnictwo Naukowe WSP, 1997.
9. Naprawa R., Tanajewska A., Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny. Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów
z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, Gdańsk: HARMONIA, 2012.
10. Niedbalski J., Racław M., Żuchowska-Skiba D. (red.), Oblicza niepełnosprawności w teorii i praktyce, Łódź: UŁ, 2017, s. 9-23, 121-147, 197-233, 281-307.
11. Polkowska I. (1994). Praca rewalidacyjna z dzieckiem upośledzonym umysłowo
w szkole życia. Warszawa .
12. Piszczek M. (2011). Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym. Cz. I. Warszawa: Kompendium.
13. Piszczek M. (2011). Przewodnik dla nauczycieli uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu znacznym i umiarkowanym - Część II. Warszawa: Kompendium.
14. Serafin T. (red.) (2005). Ponadgimnazjalna, specjalna szkoła przysposobienia do pracy organizacja, metody pracy, scenariusze, regulacje prawne poradnik dla nauczycieli i specjalistów. Warszawa: Wydaw. MENiS.
15. Skoczek A., Piestrzyńska A. (2016). Nowoczesne technologie w pedagogice specjalnej. Kraków: Wydawnictwo WAM.
16. Zaorska M., Niepełnosprawność sprzężona – wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogicznej, Olsztyn: Wydawnictwo UWM, 2015, s. 71-125, 132-160.
|