Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gry i zabawy w pracy z dziećmi W3-PE-MJN2-PPIW-2
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Almuht, B., Zabawy dla maluchów. Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa, 2003

2. Bogdanowicz, M., Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa, 2005

3. Bondarowicz, M., Staniszewski, T., Podstawy teorii i metodyki gier i zabaw ruchowych, Warszawa, 2000

4. Bielski, J., Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego, Kraków, 2005

5. Bronikowski, M., Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym, Warszawa, 2000

6. Chauvel, D., Norest, Ch., Zabawy relaksacyjne dla przedszkola, Warszawa, 2000

7. Klim-Klimaszewska, A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa, 2005

8. Kronnenberger, M., Rytmika, Warszawa, 2000

9. Muchacka, B., Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej, Warszawa, 2003

10. Marciniak, M., Tańce i zabawy dla grupy, Lublin, 1995

11. Nawara, H., Nawara, W., Gry i zabawy integracyjne, Wrocław, 2001

12. Trześniowski, R., Gry i zabawy ruchowe, Warszawa, 1992

13. Wengier, Ł.E.(red.), Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa, 1998

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegają:

a. obecność na zajęciach – dozwolona 1 nieobecność, każdą kolejną należy odpracować

b. aktywny udział w zajęciach (praktyczne i merytoryczne przygotowanie do zajęć, udział w dyskusji, udział w aktywnościach proponowanych przez prowadzącego)

c. wkład w przygotowanie projektu zespołowego: e-booka z wykazem gier i zabaw do wykorzystania w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III

d. kolokwium zaliczeniowe (na ostatnich zajęciach, test online)

Zakres tematów:

Zajęcia 1.

Gra i zabawa – cele, podobieństwa, różnice. Zabawa jako naturalna czynność wieku dziecięcego.

Zajęcia 2.

Integracja zespołu klasowego. Gry i zabawy integracyjne – dobór, organizacja i realizacja. Gry i zabawy rozwijające współpracę i współdziałanie.

Zajęcia 3.

Gry i zabawy ruchowe. Gry i zabawy orientacyjno-porządkowe. Gry i zabawy przy muzyce.

Zajęcia 4.

Gry i zabawy jako wsparcie działań edukacyjnych. Gry i zabawy śródlekcyjne/ gry i zabawy kształtujące zdolność koncentracji.

Zajęcia 5.

Gry i zabawy jako wsparcie działań terapeutycznych. Relaksacja, radzenie sobie z emocjami, przeciwdziałanie agresji, oswajanie lęku.

Zajęcia 6.

Gry i zabawy w terenie.

Gry planszowe, które warto znać. Gry i zabawy w sieci.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia realizowane są w formie zdalnej z wykorzystaniem platformy MS Teams. Prowadzący tworzy Zespół zrzeszający wszystkich uczestników zajęć. W zakładce „Pliki” zamieszczony zostanie Program zajęć wraz z wykazem literatury, szczegółową tematyką zajęć, organizacją

i warunkami zaliczenia przedmiotu.

Spotkania odbywają się online, zgodnie z rozkładem zajęć.

Dyskusja, m. projektu, m. ćwiczeń

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga sobota (nieparzyste), 13:45 - 15:15, sala Zajęcia zdalne
Karolina Skop 27/28 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)