Proponowana literatura:
Hohensee- Ciszewska H., Podstawy wiedzy o sztukach plastycznych. WSiP. Warszawa 1976
Hohensee- Ciszewska H., Powszechna edukacja plastyczna. WSiP. Warszawa 1982
Jąder M., Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię. Impuls. Kraków 2005
Karolak W., Sztuka jako zabawa-Zabawa jako sztuka, Wyd. CODN Warszawa 1999
Karolak W., Projekt edukacyjny- projekt artystyczny, Wyd. WSHE Łódź 2004
Karolak W., Handford O., Zabawa(z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii,
Wyd. WSHE, Łódź 2008
Krawczyk Z., Wprowadzenie do kultury plastycznej PWN. Warszawa 1975
Lam W., Jak rozwijać twórczość malarską dziecka. NK. Warszawa 1976
Lewicka J., 100 technik plastycznych. NK. Warszawa 1970
Parramon J., Jak rysować i malować kredkami, Łódź 2000, Wyd. Galaktyka
Parramon J., Faktury, Wyd. Galaktyka Łódź 1999,
Parramon J ., Akwarele, Wyd. Galaktyka, Łódź 1999,
Parramon J., Światło i cień, Wyd. Galaktyka, Łódź 2000
Smith R., Wright M., Horton J., Szkoła rysowania i malowania, Warszawa 2002,Wyd. Arkady
Dodatkowa:
Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa ( Psychologia twórczego oka). WAiF. Warszawa 1978
Michejda – Kowalska K., O dziecięcej wyobraźni plastycznej. WSiP. Warszawa 1982
Pielasińska W., Ekspresja – jej wartość i potrzeba. WSiP. Warszawa 1983
Popek S., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1972
Popek S., Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1979
Popek S., Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży. WSiP. Warszawa 1985
Read H., Wychowanie przez sztukę. Ossolineum. Wrocław 1976
Staniszewska- Saratowicz D., Oceny estetyczne i ich psychologiczne uwarunkowania. WSiP.
Warszawa 1980
Trojanowska – Kaczmarska A., Dziecko i twórczość. Ossolineum. Wrocław 1971.
Tyszkowa M., Żurawski B., Wartości w świecie dziecka i sztuki dla dziecka. PWN. Warszawa 1984
Wojnar I., Teoria wychowania estetycznego. PWN. Warszawa 1976
Krasoń K., Mazepa-Domagała B., Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej, Oficyna Wydawnicza „Librus” Katowice 2003
Mazepa-Domagała B., Dziecięce spotkania ze sztuką. Strategia projektowania spotkań ze sztuką oparta na rozumieniu, interpretacji i tworzeniu przekazów wizualnych, Wydawnictwo ”Śląsk”, Katowice 2009
Trojanowska A., Dziecko i plastyka. WSiP. Warszawa 1983
|