Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 1- Plastyczne eksperymentowanie i wielozmysłowe doświadczanie W3-PE-EWP-N2-NSO3
Ćwiczenia (C) semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Proponowana literatura:

Hohensee- Ciszewska H., Podstawy wiedzy o sztukach plastycznych. WSiP. Warszawa 1976

Hohensee- Ciszewska H., Powszechna edukacja plastyczna. WSiP. Warszawa 1982

Jąder M., Techniki plastyczne rozwijające wyobraźnię. Impuls. Kraków 2005

Karolak W., Sztuka jako zabawa-Zabawa jako sztuka, Wyd. CODN Warszawa 1999

Karolak W., Projekt edukacyjny- projekt artystyczny, Wyd. WSHE Łódź 2004

Karolak W., Handford O., Zabawa(z) przedmiotami w twórczym rozwoju i arteterapii,

Wyd. WSHE, Łódź 2008

Krawczyk Z., Wprowadzenie do kultury plastycznej PWN. Warszawa 1975

Lam W., Jak rozwijać twórczość malarską dziecka. NK. Warszawa 1976

Lewicka J., 100 technik plastycznych. NK. Warszawa 1970

Parramon J., Jak rysować i malować kredkami, Łódź 2000, Wyd. Galaktyka

Parramon J., Faktury, Wyd. Galaktyka Łódź 1999,

Parramon J ., Akwarele, Wyd. Galaktyka, Łódź 1999,

Parramon J., Światło i cień, Wyd. Galaktyka, Łódź 2000

Smith R., Wright M., Horton J., Szkoła rysowania i malowania, Warszawa 2002,Wyd. Arkady

Dodatkowa:

Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa ( Psychologia twórczego oka). WAiF. Warszawa 1978

Michejda – Kowalska K., O dziecięcej wyobraźni plastycznej. WSiP. Warszawa 1982

Pielasińska W., Ekspresja – jej wartość i potrzeba. WSiP. Warszawa 1983

Popek S., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1972

Popek S., Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1979

Popek S., Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży. WSiP. Warszawa 1985

Read H., Wychowanie przez sztukę. Ossolineum. Wrocław 1976

Staniszewska- Saratowicz D., Oceny estetyczne i ich psychologiczne uwarunkowania. WSiP.

Warszawa 1980

Trojanowska – Kaczmarska A., Dziecko i twórczość. Ossolineum. Wrocław 1971.

Tyszkowa M., Żurawski B., Wartości w świecie dziecka i sztuki dla dziecka. PWN. Warszawa 1984

Wojnar I., Teoria wychowania estetycznego. PWN. Warszawa 1976

Krasoń K., Mazepa-Domagała B., Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej, Oficyna Wydawnicza „Librus” Katowice 2003

Mazepa-Domagała B., Dziecięce spotkania ze sztuką. Strategia projektowania spotkań ze sztuką oparta na rozumieniu, interpretacji i tworzeniu przekazów wizualnych, Wydawnictwo ”Śląsk”, Katowice 2009

Trojanowska A., Dziecko i plastyka. WSiP. Warszawa 1983

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową stanowić będzie średnia arytmetyczna z ocen cząstkowych z:

A) portfolio prac plastycznych wykonanych na zajęciach;

B) prezentacji techniki plastycznej z zakresu działań polisensorycznych bądź eksperymentalnych.

Zakres tematów:

1) Praktyczne poznanie technik polisensorycznych.

2) Wykonanie prac plastycznych o charakterze eksperymentalnym.

3) Zapoznanie z technikami rozwijającymi twórcze myślenie i wymagającymi niekonwencjonalnego podejścia.

Metody dydaktyczne:

metody i techniki kształcenia na odległość

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga niedziela (nieparzyste), 15:30 - 17:00, sala Zajęcia zdalne
Iwona Tomas 25/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)