Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet 3. Fotografia w psychologii i psychoterapii 06-PS-SM-103.11
Ćwiczenia (C) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1887
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Carney, D. R., Colvin, C. R., Hall, J. A. (2007). A thin slice perspective on the accuracy of first impressions. Journal of Resarch in Personality, 41(5), 1054-1072.

Cyniak-Górecka, K., Chmielnicka-Plaskota A., Patejuk-Mazurek I., Tronina P., Żyłka A., Bielarczyk M. (2014). Fotografia w arteterapii. Światłem malowane. W: B. Łoza, A. Chmielnicka- Plaskota (Red.). Arteterapia część 2. Warszawa: Difin.

Hacking, J. (2015). Lives of the great photographers. London: Thames & Hudson. [wybrane fragmenty]

Hyla, M. (2019). Fotografia osobowości. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Niziołek, K. (2011). Fotografia uczestnicząca: od jakościowych badań światów społecznych do interwencji socjologicznej. Przegląd Socjologii Jakościowej, 7(1), 22-41.

Raniszewska, D. (2016). Jeden obraz – wiele słów. Zastosowanie fotografii w rozwoju osobistym, terapii i pracy wychowawczej. Zapis podróży własnej. Warszawa: Rozpisani.pl [ wybrane fragmenty]

Sokalska M., Sielska A., Zakliczyńska H., Piechota J. (2014). Sztuka fotografii – sztuka przetrwania. Katowice: Fundacja Kultura Obrazu.

Sontag, S. (2009). O fotografii. Kraków: Wydawnictwo Karakter. [wybrane fragmenty]

Sutherland, C. A. M., Rowley L. E., Amoaku, U. T., Daguzan, E., Kidd-Rossiter, K. A., Maceviciute, U., Young, A. W. (2015). Personality judgments from everyday images of faces. Frontiers in Psychology, 6 (1616), 1 - 11.

Szulc W. (2011). Foto(grafo)terapia. Zdjęcia z rodzinnego albumu. W: W. Szulc (Red), Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki (s. 166-173). Warszawa: Difin.

Warren, S. (2002). ‘Show Me How it Feels to Work Here’: Using Photography to Research Organizational Aesthetics. Ephemera, 2(3), 224-245.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę bdb (5):

1. Zaliczenie kolokwium

2.Przygotowanie prezentacji własnej pracy z wykorzystaniem fotografii w psychologii i psychoterapii (20-30 min)

Na ocenę db (4):

1.Zaliczenie kolokwium

2.Przygotowanie prezentacji na temat interesującego pod kątem psychologicznym projektu fotograficznego czyjegoś autorstwa (10 min)

Na ocenę dst (3):

1. Zaliczenie kolokwium

Zakres tematów:

Wprowadzenie do fotografii w psychologii i psychoterapii.

Fotografia w procesie integracji

Portret i autoportret

Podstawy tworzenia i analizy fotografii

Album rodzinny

Fotografia a media społecznościowe

Fotografia a uważność i dobrostan psychiczny

Fotografia uczestnicząca

Fotografia jako narzędzie komunikacji w relacji

Fotografia w nauce (fotografia jako narzędzie badawcze)

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupach, prezentacje multimedialne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:45 - 15:15, sala 203
Magdalena Hyla 23/28 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)