Ocena przygotowanych i wygłoszonych w ramach seminarium magisterskiego 2 prezentacji (przykład oceny z zastosowaniem skali ocen)
Bardzo dobra:
literatura: najnowsza oryginalna literatura przedmiotu
treść, styl i forma: wyróżniająca się, odpowiada założonemu celowi
terminologia: bezbłędna
czas prezentacji: zgodny z ustaleniami prowadzącego
odpowiedzi: świadczą o głębokiej wiedzy i zrozumieniu zagadnień związanych z tematem pracy.
Dobra:
literatura: oryginalna literatura przedmiotu, ale często nieaktualna
treść, styl i forma: poprawna, częściowo odpowiada założonemu celowi
terminologia: pojedyncze błędy merytoryczne, student potrafił je skorygować w dyskusji
czas prezentacji: zgodny z ustaleniami prowadzącego
odpowiedzi: świadczą o przeciętnej wiedzy i zrozumieniu zagadnień związanych z tematem pracy.
Dostateczna:
literatura: przypadkowo dobrana literatura przedmiotu
treść, styl i forma: poprawna, rozwiązanie problemu badawczego jest fragmentaryczne
terminologia: liczne błędy merytoryczne, student potrafił je skorygować w dyskusji
czas prezentacji: odbiega od ustaleń prowadzącego
odpowiedzi: świadczą o poniżej przeciętnej wiedzy i zrozumieniu zagadnień związanych z tematem pracy.
Niedostateczna:
literatura: przypadkowo dobrana literatura przedmiotu
treść, styl i forma: niepoprawna, problem badawczy przedstawiony pobieżnie
terminologia: liczne błędy merytoryczne, student nie potrafił ich skorygować w dyskusji
czas prezentacji: znacznie odbiega od ustaleń prowadzącego
odpowiedzi: nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań.
Oceny połówkowe przyznaje się za niewielkie uchybienia od kryteriów dla oceny wyższej.
W przypadku skali punktowej prowadzący ustala liczbę maksymalną punktów za każde kryterium i odejmuje od niej odpowiednią wartość punktową za każdy błąd. Maksymalną liczbę punktów ustala prowadzący na początku seminarium, a po prezentacji przedstawia liczbę punktów odjętych w każdym kryterium.
Ustalony czas prezentacji powinien być dłuższy niż czas prezentacji ustalony dla seminarium magisterskiego 1, a zakres i głębia oraz kompletność perspektywy poznawczej znacznie większa niż w przypadku prezentacji wygłaszanych w ramach seminarium magisterskiego 1.
Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji.
Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Oceniana jest znajomość najnowszej literatury przedmiotu, poprawność merytoryczna formułowanych poglądów, pomysłowość proponowanych rozwiązań, umiejętność łączenia wiedzy nabytej zarówno w głównym zakresie tematycznym jak i pokrewnych gałęziach geologii oraz innych dyscyplin naukowych. Istotnym elementem oceny jest również częstotliwość udziału w dyskusji. Aktywność studenta oceniana jest według skali ocen lub według metody rangowej.
|