Poradnictwo w pracy opiekuńczo-wychowawczej W3-PE-OWiTP-S1-14
Wykład (W)
semestr zimowy 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
1. Kargulowa A., O teorii i praktyce poradnictwa, Warszawa 2004. 2. Skałbania B., Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień, Kraków 2009. 3. Siarkiewicz E., Trębińska-Szumigraj E., Zielińska-Pękał D., Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców, Kraków 2012. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie kolokwium zaliczeniowego |
||
Zakres tematów: |
1. W poszukiwaniu źródeł poradnictwa – poradnictwo wczoraj i dziś uwarunkowania i konteksty. 2. Ustalenia definicyjne dotyczące poradnictwa, cel, formy i etapy procesu poradniczego. 3. Poradnictwo jako działanie społeczne: przedmiot, podmiot, środki oraz metody działania poradniczego. 4. Trzy koncepcje poradnictwa – poradnictwo dyrektywne, dialogowe oraz liberalne. 5. Predyspozycje indywidualne i czynniki osobowościowe wpływające na podjęcie zawodu w obrębie poradnictwa opiekuńczego. 6. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa pedagogicznego 7. Podsumowanie, ewaluacja oraz zaliczenie przedmiotu. |
||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, opis, pogadanka |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi piątek (parzyste), 13:45 - 15:15,
sala Zdalny |
Jan Basiaga | 45/54 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Zdalny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.