1. Guzik-Tkacz M. (2011). Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice. Warszawa: Żak Wydawnictwo Akademickie.
2. Jarosz E., Wysocka E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa: Wyda. Żak.
3. Konaszewski K. (2014). Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej, w: T. Bajkowski, K. Sawicki, U. Namiotko (red.),Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości, Żak, Warszawa. (153-163).
4. Kowalczyk M., Fopka-Kowalczyk M., Rubacha K. (2017). Uwarunkowania i wielopłaszczyznowość badań nad resocjalizacją. Podstawy teoretyczne i metodologiczne. Wyda. UMK,Toruń.
5. Machel H. (2003). Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna. Gdańsk.
6. Makowski A. (1994). Niedostosowanie społeczne młodzieży i jej resocjalizacja. Warszawa.
7. Niewiadamska I. (2007). Osobowościowe uwarunkowania kary pozbawienia wolności, KUL, Lublin.
8. Okoń W. (2001), Nowy słownik pedagogiczny, wyd. Żak, Warszawa.
9. Pospiszyl K. (1998). Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady programów oddziaływań. Warszawa.
10. Pytka L. (2005). Diagnoza nieprzystosowania społecznego w teorii i praktyce. Propozycja metody badawczej [w:] L. Pytka, M. Konopczyński, S. Sobczak (red.). Skala nieprzystosowania społecznego uczniów na Mazowszu. Warszawa.
11. Pytka L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa.
12. Skałbania B. (2011). Diagnostyka pedagogiczna, Wyda. Impuls, Kraków.
13. Stanik J.M. (2007). Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności [w:] B. Urban, J.M. Stanik (red.). Resocjalizacja. T. I. Warszawa.
14. Szustrowa T. (1987). Swobodne techniki diagnostyczne, wyd. UW, Warszawa.
15. Urban B. (2008). Resocjalizacja, tom 1, wyd. PWN, Warszawa 2008.
16. Woynarowska A.(2010). Diagnoza resocjalizacyjna – podstawy teoretyczne i problemy praktyczne.
17. Wysocka E. (2008). Diagnoza w resocjalizacji. Warszawa: PWN.
18. Wysocka E. (2015). Diagnoza pozytywna w resocjalizacji, Wyda. UŚ, Katowice.
19. Wysocka E. (2013). Standardy etyczne i profesjonalne w pracy pedagoga-diagnosty w kontekście obszarów diagnozy pedagogicznej. Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja, Nr 4(64), s. 133-146.
|