Psychopatologia W7-R1-046
Ćwiczenia (C)
semestr zimowy 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 10 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: J. Butcher, J. Hooley, S. Mineka, Psychologia zaburzeń, Gdańsk 2017. T. Millon, R. Davis Zaburzenia osobowości we współczesnym świecie, Warszawa 2009. M. E. P. Seligman, Psychopatologia, Poznań 2005. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Badawcze kryteria Diagnostyczne, Kraków – Warszawa 1998. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne, Kraków – Warszawa 2000. Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Desk reference, Wrocław 2015. Literatura uzupełniająca: J. S. Beck, Terapia poznawczo-behawioralna, Kraków 2012. A. Bilikiewicz, Psychiatria. Podręcznik dla studentów medycyny, Warszawa 2003. G. Gabbard, Psychiatria psychodynamiczna w praktyce klinicznej, Kraków 2015. C. Hammen, Depresja. Modele kliniczne i techniki terapeutyczne, Sopot 2004. P. C. Kendall, Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Sopot 2012. A. Kępiński, Poznanie chorego, Kraków 2013. A. Kępiński, Psychopatologia nerwic, Kraków A. Kępiński, Schizofrenie, Kraków 2017 N. McWilliams, Diagnoza psychoanalityczna, Gdańsk 2009. I. Namysłowska, Psychiatria dzieci i młodzieży, Warszawa 2012. H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna, tom. 1, Warszawa 2008. H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna, tom. 2, Warszawa 2008. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Obecność na zajęciach 2. Ocena z aktywności (udział w dyskusji, czynny udział w ćwiczeniach w grupie, dialogach terapeutycznych) 3. Oceny za „wejściówki” (suma punktów ze wszystkich sprawdzianów). 4. Studium przypadku osoby z wybranym zaburzeniem. |
||
Zakres tematów: |
Zagadnienia: 1. Stres i zaburzenia adaptacyjne 2. Zaburzenia lękowe, w tym fobie 3. Zaburzenia nastroju (depresyjne) oraz samobójstwa 4. Zaburzenia osobowości 5. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe |
||
Metody dydaktyczne: |
1. Obecność – Dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona. – W przypadku dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności warunkiem uzyskania zaliczenia będzie zaliczenie treści z opuszczonych zajęć oraz napisanie pracy zaliczeniowej. – Trzy (i więcej) nieusprawiedliwione nieobecności skutkują niezaliczeniem zajęć. – W przypadku dwóch nieobecności usprawiedliwionych również konieczne będzie zaliczenie treści omawianych na zajęciach oraz napisanie pracy zaliczeniowej. 2. Aktywny udział w zajęciach 3. Sprawdziany na rozpoczęcie zajęć, tzw. „wejściówki” – Krótkie (ok. 5 min.) sprawdziany z treści, które były zadane do przygotowania na dane zajęcia. – Ponieważ „wejściówki” ma sprawdzać systematyczność przygotowania do zajęć, nie ma możliwości ich poprawy w celu uzyskania wyższej punktacji. – Wyjątkiem do w/w jest nieobecność na zajęciach, na których była „wejściówka”. Jej zaliczenie może odbyć się w ciągu jednego miesiąca, w godzinach konsultacji. 4. Opracowanie przypadku (case study) |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15,
sala 202 |
Krzysztof Matuszewski | 10/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Jordana 18 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.