Dostępne na rynku programy kształcenia zintegrowanego dla klas młodszych.
Przewodniki metodyczne dla nauczycieli.
Arends R.: Uczymy się nauczać. Warszawa 1994
Denek K.: Wartości i cele w edukacji wczesnoszkolnej. ( w) Teoretyczne odniesienia i praktyczne rozwiązania w pedagogice wczesnoszkolnej. Katowice 1994
Jodłowska B.: Start zawodowy – twórcza praca nauczyciela klas początkowych. Warszawa 1991
Kujawiński J.(red): Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych: zarys metodyki. Warszawa 1990
Kupisiewicz C.: Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa 1995
Lelonek M., Wróbel T.(red): Praca nauczyciela i ucznia w klasach I – III. Warszawa 1990
Misiorna E.(red): Integracja w edukacji wczesnoszkolnej. Poznań 1997
Mazepa-Domagała B., Dziecięce spotkania ze sztuką. Strategia projektowania spotkań ze sztuką oparta na rozumieniu, interpretacji i tworzeniu przekazów wizualnych, Wydawnictwo ”Śląsk”, Katowice 2009
Popek S., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1972
Popek S., Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. UMCS Lublin 1979
Popek S., Twórczość artystyczna w wychowaniu dzieci i młodzieży. WSiP. Warszawa 1985
Radwiłowiczowie M. i R.: Metoda zadaniowo-sytuacyjna w nauczaniu początkowym. Warszawa 1991
Wichura H.: Metody kształcenia początkowego.( w) Praca nauczyciela i ucznia w klasach 1-3. Warszawa 1990
Więckowski R.: Pedagogika wczesnoszkolna. Warszawa 1993
Zborowski J: Rozwijanie aktywności twórczej dzieci. Warszawa 1986
Literatura uzupełniająca
Krasoń K., Mazepa-Domagała B., Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej, Oficyna Wydawnicza „Librus” Katowice 2003
Krasoń K., Mazepa-Domagała B.,(red.) Ekspresja twórcza dziecka. Konteksty- inspiracje-obszary realizacji, Oficyna Wydawnicza „Librus”, Katowice 2004
Krasoń K., Mazepa-Domagała B.,(red.) Wymiary ekspresji dziecięcej. Stymulacja-samorealizacja- wsparcie, Wyd. „Librus”; GWSP Mysłowice; Katowice 2005
Krasoń K., Mazepa-Domagała B.,(red.) W kręgu sztuki i ekspresji dziecka. Rozważania inspirujące (red.) Wydawnictwo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda; Mysłowice-Katowice 2006
Krasoń K., Mazepa-Domagała B.,(red.) Oblicza sztuki dziecka. W poszukiwaniu istoty ekspresji (red.) Wydawnictwo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda , Mysłowice-Katowice 2007
Krasoń K. Mazepa-Domagała B., Wyrazić i odnaleźć siebie czyli o sztuce, ekspresji, edukacji i arteterapii (red.) Wydawnictwo Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Kardynała Augusta Hlonda; Katowice-Mysłowice 2008
Krasoń K., Mazepa-Domagała B., Wąsiński A., (red.) Intersubiektywność sztuki w recepcji i tworzeniu. Diagnoza, edukacja, wsparcie rozwoju, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Administracji w Bielsku-Białej, Bielsko-Biała- Katowice 2009
|