Kolokwium pisemne - sprawdzian pisemny weryfikujący wiedzę oraz umiejętności w rozwiązywaniu zadań i problemów z zakresu termodynamiki technicznej i chemicznej.
Na sprawdzianie pisemnym obowiązują treści ujęte w opisie zajęć oraz umiejętność zastosowania ich w zadaniach rachunkowych.
Sprawdzian pisemny. Student otrzymuje zestaw od trzech do pięciu pytań i problemów do rozwiązania. Zestaw zawiera zadania o różnym stopniu trudności, sprawdzające umiejętności rozwiązywania złożonych zagadnień problemowych, zagadnień typowych z termodynamiki technicznej i chemicznej, zastosowania podstawowych praw i pojęć oraz przedstawienia ich treści. Odpowiedź pisemna trwa 90 minut i polega na odpowiedzi na pytania oraz rozwiązaniu wszystkich zawartych w zestawie zadań.
Ocena bardzo dobra - student samodzielnie rozwiązuje zagadnienia problemowe z zakresu termodynamiki technicznej i chemicznej, wymagające korzystania z wiedzy z chemii fizycznej oraz fizyki i matematyki, nie popełnia błędów.
Ocena dobry plus - student wykorzystuje wiedzę do rozwiązywania zagadnień typowych z zakresu termodynamiki technicznej i chemicznej oraz rozwiązuje zagadnienia problemowe, wymagające korzystania z wiedzy z chemii fizycznej oraz fizyki i matematyki popełniając nieliczne błędy nie wynikające z braków merytorycznych np. pomyłka w obliczeniach.
Ocena dobra - student wykorzystuje wiedzę do rozwiązywania zagadnień typowych z zakresu termodynamiki technicznej i chemicznej oraz rozwiązuje zagadnienia problemowe, wymagające korzystania z wiedzy z chemii fizycznej oraz fizyki i matematyki popełniając nieliczne błędy merytoryczne
Ocena dostateczna plus - student rozumie i potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia, prawa fizykochemiczne oraz procesy termodynamiczne, wykorzystuje wiedzę do rozwiązywania zagadnień typowych z zakresu termodynamiki technicznej i chemicznej popełniając nieliczne błędy merytoryczne oraz rachunkowe
Ocena dostateczna - student rozumie i potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia, prawa fizykochemiczne oraz procesy termodynamiczne, wykorzystuje wiedzę do rozwiązywania zagadnień typowych z zakresu termodynamiki technicznej i chemicznej popełniając przy tym błędy
Ocena niedostateczna - student nie rozumie i nie potrafi wyjaśnić podstawowych pojęć, praw fizykochemicznych oraz procesów termodynamicznych.
Wypowiedzi/dyskusje ustne studenta nad podanym przez prowadzącego problemem z zakresu technologii chemicznej i technicznej są promowaną formą aktywności na zajęciach konwersatoryjnych.
Ocenę końcową z konwersatorium wystawia się na podstawie średniej ocen z kolokwium pisemnego (patrz wyżej) oraz z dyskusji i aktywności na zajęciach ocenianej in plus.
Aktywny udział studenta – tj. przeprowadzona i przedyskutowana z prowadzącym zajęcia oraz grupą studentów samodzielnie poprawna analiza problemu termodynamicznego daje 1pkt. Kolekcja zgromadzonych podczas semestru w sumie 3pkt podwyższa ocenę końcową z konwersatorium in plus. Np. student otrzymując końcową ocenę dobrą z konwersatorium na podstawie średnich ocen z kolokwium pisemnego, ma możliwość jej podniesienia do oceny dobry plus posiadając kolekcję zgromadzonych uprzednio 3 punktów za dyskusję.
Ocena końcowa z konwersatorium jest zatem oceną wynikową zgodnie z ważnością różnych form:
- sprawdzian pisemny,
- aktywność na zajęciach
Tak punktowana dyskusja ma wiele zalet, m.in. pozwala studentowi przejąć odpowiedzialność za proces przyswajania wiedzy. Daje ona szansę tym studentom, którzy mają kłopoty z tradycyjnym, pisemnym rozwiązaniem postawionego problemu/zadania i wolą ustnie się wypowiadać.
|