Literatura obowiązkowa:
Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak „12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2014 (i wydania nowsze).
W razie potrzeby literatura obowiązkowa zostanie uzupełniona o wybrane fragmenty literatury uzupełniającej.
Literatura uzupełniająca:
Mietzel G., „Psychologia kształcenia”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
Czerniawska E., Ledzińska M. „Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze”. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kowalik S. (red.) „Psychologia ucznia i nauczyciela: podręcznik akademicki” Wydawnictwo Naukowe, 2011.
Jagodzińska M. „Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania”. Wydawnictwo Sensus 2018.
Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Wichary Sz., „Psychologia poznawcza” Wydawnictwo Naukowe PWN.
Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., „Psychologia wychowawcza”, część I „Psychologia nauczania” Wydawnictwo Naukowe PWN.
Liberska H., Trempała J. (red) "Psychologia wychowania Wybrane problemy" Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2020.
Brzezińska A., „Społeczna psychologia rozwoju”, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Brzezińska A. „Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa”. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk 2015.
Trempała J., (red.), „Psychologia rozwoju człowieka: podręcznik akademicki”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.
Pąchalska M., Kaczmarek B. L.J. Kropotov J. D. „Neuropsychologia kliniczna. Od teorii do praktyki”. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
Schaffer H. R. „Psychologia dziecka”. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2013.
Gindrich P., „Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011.
Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M., „Psychologia społeczna”, Zysk i S-ka, Poznań 2006.
|