1. Dostrzec dziecko z perspektywy edukacji włączającej / Joanna Kruk-Lasocka. - Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2012.
2. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej. Nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury inkluzyjnej/Zenon Gajdzica.- Warszawa: PWN, 2020.
3. Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych/ Grzegorz Szumski. Warszawa: PWN, 2006.
4. Inkluzja w perspektywie pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej : pytania, konteksty, dyskusje / Grażyna Dryżałowska [i in. ]. - Wyd. I. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2018.
5. Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. – Warszawa: PWN, 2019.
6. Razem czy osobno? : współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne / red. Bożena Muchacka [i in. ]. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017.
7. Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.
8. Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego osób z niepełnosprawnością w Polsce w latach 1989-2014 / Danuta Apanel. - Wyd. 2 uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016.
9. Specjalne potrzeby edukacyjne w urzędowym dyskursie pedagogicznym/Agnieszka Olechowska. -Warszawa: Wydawnictwo APS, 2019.
10. Edukacja włączająca edukacją dialogu. W poszukiwaniu modelu edukacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi/ Danuta Al-Khamisy. – Warszawa. Wydawnictwo APS, 2010. https://www.researchgate.net/publication/283212904_Edukacja_wlaczajaca_edukacja_dialogu_W_poszukiwaniu_modelu_edukacji_ucznia_ze_specjalnymi_potrzebami_edukacyjnymi
11. Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych/G. Szumski-Warszawa, wyd. Naukowe PWN 2013.
|