V.Rodek: Poczucie własnej skuteczności jako czynnik różnicujący samodzielne uczenie się studentów. "Studia Edukacyjne", nr 58, 2020;
V.Rodek: Uczenie się w czasie pandemii – obszary trudności i próby optymalizacji procesu. "Edukacja Dorosłych", nr 1, 2020;
V.Rodek: Learning and its Effectiveness in Students’ Self – reflection, „The New Educational Review’’, 2019, Vol. 55, No. 1.
D.Klus – Stańska: Paradygmaty dydaktyki – myśleć teorią o praktyce. Warszawa 2018.
V.Rodek: Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Katowice 2014.
Z.Włodarski, A.Hankała: Nauczanie i wychowanie jako stymulacja rozwoju człowieka. Warszawa – Kraków 2004.
Pedagogika. Podręcznik akademicki. Red. Z.Kwieciński, B.Śliwerski. Warszawa 2003.
W.Żłobicki: Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją. Kraków 2002.
J.Półturzycki: Dydaktyka dla nauczycieli. Płock 2002.
Dydaktyka ogólna. Wyzwania a rzeczywistość. Red. K.Denek, F.Bereźnicki, J.Świrko-Pilipczuk. Szczecin 2001.
F.Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001.
D.Bernacka: Od słowa do działania. Przegląd współczesnych metod kształcenia. Warszawa 2001.
J.Bogaj: Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością. Warszawa 2000.
K.Duraj-Nowakowa: Nauczyciel – kultura – osoba – zawód. Kielce 2000.
G.D.Fenstermacher, J.F.Soltis: Style nauczania. Warszawa 2000.
D.F.Walker, J.F.Soltis: Program i cele kształcenia. Warszawa 2000.
B.Dyrda: Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych-diagnoza i terapia. Kraków 2000.
S.Bowkett: Wyobraź sobie, że... Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie uczniów. Warszawa 2000.
H.Komorowska: O programach prawie wszystko. Warszawa 1999.
E.Wragg: Trzy wymiary programu. Warszawa 1999.
J.W.Elby, J.F.Smutny: Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży. Warszawa 1998.
Niepowodzenia szkolne. Red. J.Łysek. Kraków 1998. Cz. II i III.
A.Ornstein, F.Hunkins: Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka. Warszawa 1998.
H.Hamer: Klucz do efektywnego nauczania. Przewodnik dla nauczyciela. Warszawa 1997.
Sztuka nauczania. Red. K.Kruszewski, K.Konarzewski. T.II, r.4, Warszawa 1997.
W.Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1995. Cz.2, r.9.
S.Rimm: Bariery szkolnej kariery. Warszawa 1994.
D.Ekiert-Grabowska: Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych „Życie Szkoły” 1994, nr3.
R.Meighan: Socjologia edukacji. Toruń 1993 (rozdział dotyczący programu ukrytego).
D.Lewis: Jak wychować zdolne dziecko? Warszawa 1988.
R.H.Davis, L.T.Aleksander, S.L.Yelon: Konstruowanie systemu kształcenia. Warszawa 1983.
|