Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Moduł do wyboru PPWTT- Moja Maszyna Marzeń czyli aktywności teatralne i parateatralne dla dzieci W3-PE-MJS-PPIW3-MDW3
Ćwiczenia (C) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Drama w szkole podstawowej : lekcje języka polskiego w klasach 4-6 / Halina Machulska, Alicja Pruszkowska, Jan Tatarowicz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.

Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży / Brian Way ; tł. z ang. Krystyna Pankowska i Elżbieta Nerwińska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.

Edukacja poprzez język : o całościowym uczeniu się / Bogusława Dorota Gołębniak, Grażyna Teusz. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 1999.

Edukacja przez dramę / Krystyna Pankowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.

Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008.

Pedagogika dramy : teoria i praktyka / Krystyna Pankowska. - Warszawa : "Żak", 2000.

Techniki dramy w teorii i praktyce : nie tylko dla nauczycieli bibliotekarzy / Mariola Antczak. - Warszawa : "Sukurs", 2004.

Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.2 / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Doroty Kornaś. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013.

Zapraszamy do szkolnego teatru : inscenizacje, montaże poetycko-muzyczne, dramy, konkursy : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Gałczyńskiej. - Płock : "Korepetytor" Marian Gałczyński, 2001.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie:

obecności na zajęciach,

aktywności własnej dotyczącej organizowania i prowadzenia działań praktyczno-metodycznych

pracy pisemnej z zakresu działań teatralnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym

Zakres tematów:

1.Teatr, drama, działania parateatralne, teatroterapia, teatroterapia osób z niepełnosprawnością- kontekst definicyjny.

2.Doświadczenia teatralne:

- aktywacja ciała,

-wykorzystanie przestrzeni,

-rytm i słuchanie,

-ćwiczenia w kontakcie,

-zabawy teatralne.

3. Tworzenie zestawów doświadczeń teatralnych dla dzieci przedszkolnych i we wczesnym wieku szkolnym.

Metody dydaktyczne:

metody: eksponujące, problemowe, podające

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15, sala zajęcia zdalne
Joanna Godawa 23/23 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Grażyńskiego
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.