Moduł do wyboru PPWTT- Moja Maszyna Marzeń czyli aktywności teatralne i parateatralne dla dzieci W3-PE-MJS-PPIW3-MDW3
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Drama w szkole podstawowej : lekcje języka polskiego w klasach 4-6 / Halina Machulska, Alicja Pruszkowska, Jan Tatarowicz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży / Brian Way ; tł. z ang. Krystyna Pankowska i Elżbieta Nerwińska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Edukacja poprzez język : o całościowym uczeniu się / Bogusława Dorota Gołębniak, Grażyna Teusz. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 1999. Edukacja przez dramę / Krystyna Pankowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. Pedagogika dramy : teoria i praktyka / Krystyna Pankowska. - Warszawa : "Żak", 2000. Techniki dramy w teorii i praktyce : nie tylko dla nauczycieli bibliotekarzy / Mariola Antczak. - Warszawa : "Sukurs", 2004. Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.2 / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Doroty Kornaś. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. Zapraszamy do szkolnego teatru : inscenizacje, montaże poetycko-muzyczne, dramy, konkursy : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Gałczyńskiej. - Płock : "Korepetytor" Marian Gałczyński, 2001. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie: obecności na zajęciach, aktywności własnej dotyczącej organizowania i prowadzenia działań praktyczno-metodycznych pracy pisemnej z zakresu działań teatralnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym |
||
Zakres tematów: |
1.Teatr, drama, działania parateatralne, teatroterapia, teatroterapia osób z niepełnosprawnością- kontekst definicyjny. 2.Doświadczenia teatralne: - aktywacja ciała, -wykorzystanie przestrzeni, -rytm i słuchanie, -ćwiczenia w kontakcie, -zabawy teatralne. 3. Tworzenie zestawów doświadczeń teatralnych dla dzieci przedszkolnych i we wczesnym wieku szkolnym. |
||
Metody dydaktyczne: |
metody: eksponujące, problemowe, podające |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15,
sala zajęcia zdalne |
Joanna Godawa | 23/23 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Grażyńskiego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.