Czerepaniak-Walczak M.: Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka. GW P, Gdańsk 2006;
Day Ch.: Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie. GWP, Gdańsk 2004;
Gaś Z.B.: Doskonalący się nauczyciel. Psychologiczne aspekty rozwoju profesjonalnego nauczycieli. Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2001;
Kojs W. (red.): Nauczyciel w nowej rzeczywistości edukacyjnej. Uniwersytet Śląski Filia w Cieszynie, Cieszyn 2004;
Kotusiewicz A., Kwiatkowska H., Zaczyński W. (red.): Pedeutologia: Badania i koncepcje metodologiczne;
Kwiatkowska H.: Pedeutologia. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008;
Kwiatkowska H.: Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią. GWP, Warszawa 2005;
Kuźma J.: Nauczyciele przyszłej szkoły, Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków 2001;
Lewowicki T.: Problemy kształcenia i pracy nauczycieli. Wyd. Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Warszawa - Radom 2007;
Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K.: Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza, umiejętności. PWN, Warszawa 2007;
Muchacka B., Kraszewski K. (red.): Kształcenie nauczycieli przedszkolnych i klas początkowych w okresie przemian edukacyjnych. Kraków 2004;
Nowak-Dziemianowicz M.: Oblicza nauczyciela. Oblicza szkoły. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001;
Nowak-Dziemianowicz M.: Szkoła jako przestrzeń uznania. PWN, Warszawa 2020;
Nowosad I.: Nauczyciel - wychowawca czasu polskich przełomów. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001;
Olbrycht K.: O roli przykładu, wzoru, autorytetu i mistrza w wychowaniu osobowym. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2007;
B.Śliwerski (red.): Pedagogika. T. 2, rodz. 11 Pedeutologia, GWP, Gdańsk 2006.
Szempruch J.: Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Kraków 2013.
|