Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W6-PE-S2-4PIPZ
Wykład (W) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://www.weinoe.us.edu.pl
Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011.

Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998.

Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009.

Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006.

Heszen-Niejodek I. (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997.

Heszen I., Sęk H: Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.

Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002.

Woynarowska B.,Edukacja zdrowotna w podstawie programowej kształcenia ogólnego, jako fundament dla szkolnego programu profilaktykiOśrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa

Woynarowska B. (red): Organizacja i realizacja.Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli szkół podstawowych.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2012

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia pisemnego testu zaliczeniowego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu.

Pytania testowe: jednokrotnej i wielokrotnej odpowiedzi oraz pytania otwarte. Czas: 30 minut.

Zakres tematów:

1-2. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. Salutogeneza.

3-4. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształtowanie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie.

5. Kolokwium.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 16:30 - 17:15, sala Zajęcia zdalne
Gabriela Piechaczek-Ogierman 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)