Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka psychopedagogiczna W6-PA-SEP-S2-DPP1
Wykład (W) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa

Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa

Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa

Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków

Wysocka E., Diagnoza pedagogiczna, (2013), Kraków

Ziemski S. , Problemy dobrej diagnozy ( 1973), Warszawa

Brzeziński J. (red.), Wybrane zagadnienia z psychometrii i diagnostyki psychologicznej (1984), Poznań

Paluchowski J. (red.), Z zagadnień diagnostyki osobowości (1983), Warszawa

Skorek E. M. (red), Terapia pedagogiczna. T.1 : zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci, (2007), Kraków

Skorek E. M. (red), Terapia pedagogiczna. T.2 : zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. (2007), Kraków

Włodek – Chronowska J. , Diagnostyka psychopedagogiczna, W: J. Włodek – Chronowska (red.), Terapia pedagogiczna (1993), Kraków

Metody i kryteria oceniania:

90% obecności na zajęciach, aktywny udział,egzamin ustny

Kryteria oceny:

bardzo dobry (bdb) -osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty ≥ 91 %

dobry plus (db plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami 81-90%

dobry (db) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów 71-80 %

dostateczny plus (dst plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami 61-70 %

dostateczny (dst)- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami 51-60 %

niedostateczny (ndst) brak osiągnięcia zakładanych efek-tów kształcenia ≤ 50 %

Zakres tematów:

- Diagnostyka edukacyjna jako dziedzina pedagogiki

- Paradygmaty diagnostyki edukacyjnej

- Charakterystyka badań diagnostycznych (b. testowe, psychotechniczne, psychometryczne, socjometryczne, lekarskie)

- Podstawowe założenia metodologiczne diagnozy

- Pomiar pedagogiczny jako podstawa diagnostyki edukacyjnej (charakterystyka skal pomiarowych oraz narzędzi pomiaru)

- Etyczne normy i problemy diagnostyki

- Psycholog i pedagog jako diagności

- Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce

Metody dydaktyczne:

wykład, dyskusja panelowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 14:30 - 15:15, sala Zajęcia zdalne
Jolanta Suchodolska 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Zdalny
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)