Podstawy pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną W6-PE-KT-S1-C3.PNI
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Wyd. UAM, Poznań Grzegorzewska M.: Listy do młodego nauczyciela. PZWS, Warszawa Kosakowski C.: Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej. Wyd. Akapit Krause A.: Człowiek niepełnosprawny wobec przeobrażeń społecznych. Wyd. Impuls, Kraków 2005. Krause A: Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. Wyd. Impuls, Kraków 2010. Pużyński S., Wciórka J. (red.): Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Wyd. Vesalius, Warszawa 1998. Strelau J.(red.): Psychologia. Podręcznik akademicki T. 1,2,3. GWP, Gdańsk 2000. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: 90% obecności na zajęciach, aktywny udział, kolokwium Kryteria oceny: bardzo dobry (bdb) -osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty ≥ 91 % dobry plus (db plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami 81-90% dobry (db) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów 71-80 % dostateczny plus (dst plus) - osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami 61-70 % dostateczny (dst)- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami 51-60 % niedostateczny (ndst) brak osiągnięcia zakładanych efek-tów kształcenia ≤ 50 % |
||
Zakres tematów: |
- Szczegółowa charakterystyka pojęcia niepełnosprawności intelektualnej - Przyczyny oraz działania profilaktyczne zapobiegające niepełnosprawności intelektualnej, - charakterystyka funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną - edukacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną - wsparcie dorosłych osób niepełnosprawnych intelektualnie |
||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pogadanka, opis, praca z tekstem; pokaz, pomiar; burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi poniedziałek (parzyste), 15:30 - 17:00,
sala B1.12 |
Sylwia Wrona | 14/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bielska 62 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.