Komunikowanie sie w organizacji W3-DK-S1-KO20
Ćwiczenia (C)
semestr letni 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
W. Sobera, Wizerunek organów administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych, [w:] „Komunikowanie o bezpieczeństwie. Medialny obraz zagrożeń”, red. W. Świerczyńska-Głownia, T. Sławińska, M. Hodalska, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999. S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001 R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańsk 2003 B. Dobek – Ostrowska Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum Wrocław 1999; E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP Gdańsk 2003 G. Hofstede, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000 K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012 G.Bassi, R.Zamburlin, Komunikacja w małżeństwie. Jak być razem? Wydawnictwo eSPe, Karków 2003. A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocłw 2004. T. Goban – Klas Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN 2005 Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002 A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN Warszawa 2003; B. Sobkowiak, Procesy komunikowania się w organizacji, [w:] Współczesne systemy komunikowania, red. Bogusława Dobek-Ostrowska, Wrocław 1998,s. 33-37 J. Stewart (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, PWN Warszawa 2002 Rzeczywistość kryzysu - pojęcie, definicje, teorie, dynamika, http://www.interwencjakryzysowa.pl/rzeczywistosc-kryzysu-pojecie-definicje-teorie-dynamika Sarzała, K., Interwencja kryzysowa w przypadkach przemocy w rodzinie, http://brenk.pl/materialy/systemy_opieki/K_Sarzala_interwencja_kryzysowa.pdf Krawczyński, R. (2012), Bezpieczeństwo w kontekście osobowości osób zarządzających w sytuacjach kryzysowych, http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-2dd9b95d-5526-4e67-9b11-020631412e95/c/Roman_Krawczynski.pdf |
||
Metody i kryteria oceniania: |
- Kolokwium zaliczeniowe - Aktywność na zajęciach (zakres wyznaczony przez prowadzącego na początku semestru) - Obecność (dozwolona jedna nieobecność, każdą kolejną trzeba zaliczyć bez zbędnej zwłoki w uzgodnieniu z prowadzącym) |
||
Zakres tematów: |
1. Bariery i komunikowanie w sytuacjach konfliktowych 2. Teorie komunikowania organizacyjnego 3. Komunikowanie w różnych typach organizacji 4. Komunikowanie pisemne formalne w organizacji 5. Komunikowanie się niewerbalne w organizacji 6. Sytuacje kryzysowe w organizacji 7. Kolokwium zaliczeniowe |
||
Metody dydaktyczne: |
* wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej z użyciem prezentacji multimedialnych * możliwe wykorzystanie zdalnych metod prowadzenia zajęć w postaci programu MicrosoftTeams itp. * wykorzystanie czasopism naukowych w dydaktyce * wykorzystanie repozytoriów w dydaktyce * metoda burzy mózgów * metoda pracy w grupach |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15,
sala zajęcia zdalne |
Waldemar Sobera | 27/26 |
szczegóły![]() |
2 |
co drugi wtorek (nieparzyste), 8:00 - 9:30,
sala 239 |
Waldemar Sobera | 26/26 |
szczegóły![]() |
3 |
co drugi wtorek (parzyste), 8:00 - 9:30,
sala 207 |
Waldemar Sobera | 26/26 |
szczegóły![]() |
4 |
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15,
sala zajęcia zdalne |
Waldemar Sobera | 26/26 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bankowa 11 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.