Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie się w organizacji W3-DK-N1-KO20
Ćwiczenia (C) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

W. Sobera, Wizerunek organów administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych, [w:] „Komunikowanie o bezpieczeństwie. Medialny obraz zagrożeń”, red. W. Świerczyńska-Głownia, T. Sławińska, M. Hodalska, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999.

S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001

R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańsk 2003

B. Dobek – Ostrowska Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum Wrocław 1999;

E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, GWP Gdańsk 2003

G. Hofstede, Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000

K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności,

Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012

G.Bassi, R.Zamburlin, Komunikacja w małżeństwie. Jak być razem? Wydawnictwo eSPe, Karków 2003.

A. Szymańska, Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocłw 2004.

T. Goban – Klas Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN 2005

Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002

A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, PWN Warszawa 2003;

B. Sobkowiak, Procesy komunikowania się w organizacji, [w:] Współczesne systemy komunikowania, red. Bogusława Dobek-Ostrowska, Wrocław 1998,s. 33-37

J. Stewart (red), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, PWN Warszawa 2002

Rzeczywistość kryzysu - pojęcie, definicje, teorie, dynamika, http://www.interwencjakryzysowa.pl/rzeczywistosc-kryzysu-pojecie-definicje-teorie-dynamika

Sarzała, K., Interwencja kryzysowa w przypadkach przemocy w rodzinie, http://brenk.pl/materialy/systemy_opieki/K_Sarzala_interwencja_kryzysowa.pdf

Krawczyński, R. (2012), Bezpieczeństwo w kontekście osobowości osób zarządzających w sytuacjach kryzysowych, http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-2dd9b95d-5526-4e67-9b11-020631412e95/c/Roman_Krawczynski.pdf

Metody i kryteria oceniania:

- Kolokwium zaliczeniowe lub grupowa praca zaliczeniowa (warunki zostaną ustalone z prowadzącym na pierwszych zajęciach)

- Aktywność na zajęciach (zakres wyznaczony przez prowadzącego na początku semestru)

- Obecność (dozwolona jedna nieobecność, każdą kolejną trzeba zaliczyć bez zbędnej zwłoki w uzgodnieniu z prowadzącym)

Zakres tematów:

1. Bariery i komunikowanie w sytuacjach konfliktowych

2. Teorie komunikowania organizacyjnego

3. Komunikowanie w różnych typach organizacji

4. Komunikowanie pisemne formalne w organizacji

5. Sytuacje kryzysowe w organizacji

Metody dydaktyczne:

* wszystkie jednostki kontaktowe są prowadzone za pomocą metody podającej z użyciem prezentacji multimedialnych

* możliwe wykorzystanie zdalnych metod prowadzenia zajęć w postaci programu MicrosoftTeams itp.

* wykorzystanie czasopism naukowych w dydaktyce

* wykorzystanie repozytoriów w dydaktyce

* metoda burzy mózgów

* metoda pracy w grupach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:20 - 12:50, sala 212
Waldemar Sobera 28/29 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)