Metody i kryteria oceniania: |
Złożona dokumentacja po odbyciu praktyki, zgodnie z wymogami stosowanymi w Uniwersytetecie Śląskim w Katowicach (stosowanie do uchwał Senatu UŚ). Wpis do indeksu nie jest różnicowany pod kątem oceny. Praktyki kończą się wpisaniem "zaliczenia".
- student ma możliwość odbycia praktyki w wybranej przez siebie instytucji pozostającej tematycznie w związku z realizowanym kierunkiem studiów - 160 godzin dydaktycznych
-student ma możliwość zaliczenia pracy zawodowej jako praktyki
|
Zakres tematów: |
Celem studenckich praktyk zawodowych jest połączenie wiedzy teoretycznej uzyskanej w trakcie studiowania ze zdobywaniem praktycznych doświadczeń w środowisku pracy. Poprzez realizację praktyk zawodowych studenci mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy w realnych warunkach, zweryfikowania jej w konkretnych sytuacjach, a także zaprezentowania swojego potencjału przyszłym pracodawcom. Ponadto, praktyki zawodowe mają umożliwić studentowi: zapoznanie studenta ze specyfiką środowiska zawodowego; kształtowanie konkretnych umiejętności zawodowych związanych bezpośrednio z miejscem odbywania praktyki; kształtowanie umiejętności skutecznego komunikowania się w instytucji; zapoznanie się z zasadami organizacji pracy i podziału kompetencji, procedur, procesu planowania pracy oraz kontroli; doskonalenie umiejętności organizacji pracy własnej i zespołowej; doskonalenie umiejętności efektywnego zarządzania czasem.
|
Metody dydaktyczne: |
Celem studenckich praktyk zawodowych jest połączenie wiedzy teoretycznej uzyskanej w trakcie studiowania ze zdobywaniem praktycznych doświadczeń w środowisku pracy. Poprzez realizację praktyk zawodowych studenci mają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy w realnych warunkach, zweryfikowania jej w konkretnych sytuacjach, a także zaprezentowania swojego potencjału przyszłym pracodawcom. Ponadto, praktyki zawodowe mają umożliwić studentowi: zapoznanie studenta ze specyfiką środowiska zawodowego; kształtowanie konkretnych umiejętności zawodowych związanych bezpośrednio z miejscem odbywania praktyki; kształtowanie umiejętności skutecznego komunikowania się w instytucji; zapoznanie się z zasadami organizacji pracy i podziału kompetencji, procedur, procesu planowania pracy oraz kontroli; doskonalenie umiejętności organizacji pracy własnej i zespołowej; doskonalenie umiejętności efektywnego zarządzania czasem.
|