Edukacja medialna W3-DK-S2-EM20
Konwersatorium (K)
semestr zimowy 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
BANDURA L.: Pedagogika medialna. „Ruch pedagogiczny”, 1983 maj – sierpień, nr 3-4. IZDEBSKA J.: Świat medialny współczesnego dziecka nowa zmieniająca się przestrzeń edukacyjna. W: Edukacja w społeczeństwie wiedzy. niejednoznaczność rzeczywistości edukacyjnej, społecznej i kulturowej. Red. S. JUSZCZYK, M. MUSIOŁ, A. WATOŁA. Wydawnictwo PARA, Katowice 2007. MCQUAIL D., BLUMLER J.G., BROWN J. R.: The Television audience: A revised perspective. W: Sociology of mass communications (rozdz. 7). Red. D. MCQUAIL. Halmondsworth: Penguin Books 1972; SIEMIENIECKI B.: Technologia informacyjna w polskiej szkole. Stan i zadania. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002. PRENSKY M.: Digital Natives, Digital Immigrants. “On the Horizon”, MCB University Press, October 2001, Vol. 9 No. 5. SKRZYPCZAK J. (Red.): Popularna encyklopedia mass mediów. Poznań, Wydawnictwo Kurpisz, 1999. SIMIENIECKI B.: Rzeczywistość wirtualna a edukacja. W: Cyberprzestrzeń i edukacja. Red. T. LEWOWICKI, B. SIEMIENIECKI. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012. SITARSKI P.: Czy rzeczywistość wirtualna to odkrycie nowego świata? W: Nowe media e komunikacji społecznej w XX wieku, red. M. HOPFINGER. Oficyna Naukowa, Warszawa 2002. LISTER M., DOVEY J., GIDDINGS S., GRANT I., KELLY K.: Nowe media. Wprowadzenie. Tłum. M. LOREK, A. SADZA, K. SAWICKA. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009. GROMKOWSKA A.: Tożsamość w cyberprzestrzeni – (re)konstrukcje i (re)prezentacje, „Kultura współczesna. Teoria-Interpretacje-Krytyka”, nr 3/1999. JAKUBOWSKI J.: Wirtualne rzeczywistość w procesie dydaktycznym. W: Oblicza Internetu. Internet a globalne społeczeństwo informacyjne. Red. M. SOKOŁOWSKI. Wydawnictwo Algraf, Elbląg 2005. ŠMID W.: Leksykon komunikacji medialnej. Wydawnictwo Dr Lex, Kraków 2010. GOBAN-KLAS T.: Komunikowanie i media. W: Dziennikarstwo i świat mediów. Nowa edycja. Red. Z. BAUER, E. CHUDZIŃSKI. Wydawnictwo Universitas, Kraków 2008. BAJKA Z.: Media i medioznawstwo. W: Słownik wiedzy o mediach, Red. E. CHUDZIŃSKI. Wydawnictwo ParkEdukacja, Bielsko-Biała 2007. PYŻALSKI J.: Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowane zachowania młodzieży. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012. T. Huk, Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline, Wyd. Impuls 2019. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prezentacji przygotowanej w formie Pecha Kucha. Ocena aktywności wyrażającej się w podejmowanej dyskusji przez studentów. |
||
Zakres tematów: |
Ogólny zakres tematyczny: 1. Korzystanie z informacji 2. Relacje w środowisku medialnym 3. Język mediów 4. Kreatywne korzystanie z mediów 5. Etyka i wartości 6. Bezpieczeństwo 7. Prawo 8. Ekonomiczne aspekty działania mediów 9. Kompetencje cyfrowe |
||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja, dyskusja. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co druga środa (nieparzyste), 11:30 - 13:00,
sala 238 |
Tomasz Huk | 33/30 |
szczegóły![]() |
2 |
co druga środa (nieparzyste), 9:45 - 11:15,
sala 238 |
Tomasz Huk | 29/30 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Bankowa 11 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.