Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet G- Jak radzić sobie z biernością uczniów? Efektywne uczenie się w szkole W3-PE-MJS-PPiW1-FAK1
Ćwiczenia (C) semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Podstawowa:

1.Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2001.

2.Nęcka E., Trening twórczości, GWP, Sopot 2012.

3.Paszkowski M., Odkryj w sobie kreatywność, wyd. DIFIN, Warszawa 2008.

4.Sajdak A., Edukacja kreatywna, Wyd. WAM, Kraków 2008.

5.Szmidt K.J., ABC kreatywności, wyd. DIFIN, Warszawa 2010.

6.Smith A., Przyspieszone uczenie się w klasie, WOM, Katowice 1999.

Uzupełniająca:

1. Baranowska – Jojko E., Rozwojowa kreska. Ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii, wyd. Harmonia, Gdańsk 2013.

2.Dobrołowicz J., Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne, wyd. WSP, Kielce 2002.

3.Gloton R., Clero C., Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1998.

4. Madalińska-Michalak J., Góralska R., Kompetencje emocjonalne nauczyciela, 2012.

5.Pawlik G., 100 ćwiczeń poprawiających koncentracje uwagi opartych na analizatorze wzrokowym oraz wspomagających doskonalenie umiejętności czytania i pisania, wyd. Seventh sea, Zamość 2007.

6.Schejbal M., W poszukiwaniu kreatywności, Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne Teatr Grodzki, Bielsko-Biała 2010.

https://www.ore.edu.pl/category/ksztalcenie-i-wychowanie/uczen-zdolny/

Metody i kryteria oceniania:

Obowiązuje znajomość prezentowanych podczas zajęć zagadnień. Opracowanie projektu grupowego: zestawu ćwiczeń rozwijających twórcze działanie dla wybranej kategorii wiekowej dzieci.

Zakres tematów:

1. Mózg w procesie uczenia się: uczenie się

z wykorzystaniem możliwości mózgu.

2.Samoocena w procesie uczenia się: pozytywne sugestie

i sukces, indywidualne cele uczenia się.

3. Zdolności ogólne i kierunkowe.

4. Modele procesu uczenia się: uczenie się przez zmysły i związane z nim style uczenia się, model cykliczny, teoria wielorakiej inteligencji Howarda Gardnera

5.Środowisko dla procesu uczenia się: wykorzystanie muzyki, relaksacja, zachęta do pracy.

6. Kompetencje emocjonalne nauczyciela.

7. Przyswajanie i zapamiętywanie wiadomości: MAPA KLANU SZKOTÓW, kartkowanie i szybkie czytanie, mapy pamięci i sporządzanie notatek, gospodarowanie czasem i określanie priorytetów przez ucznia.

Metody dydaktyczne:

Słowna, działań praktycznych, aktywizujące: praca w grupach, studium przypadku, projekt, metaplan, dyskusja.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi czwartek (nieparzyste), 15:30 - 17:00, sala 210
Bogumiła Bobik 35/34 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)