1. Bajkoterpia, czyli bajki pomagajki dla małych i dużych. Opr. zbiorowe. Warszawa 2015.
2. Baluch A.: Poezja współczesna w szkole podstawowej. Warszawa 1984.
3. Dyduchowa A.: Metody kształcenia sprawności językowej uczniów. Projekt systemu, model podręcznika. Kraków 1988.
4. Dziecko w świecie języka. Red. B. Dymara. Kraków 2004.
5. Filipiak E. : Aktywność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Bydgoszcz 1996.
6. Frycie S., Ziółkowska- Sobecka M.: Kształcenie literackie w okresie wczesnoszkolnym. Poradnik metodyczny dla nauczycieli. Warszawa 1998.
7. Gloton R., Clero C.: Twórcza aktywność dziecka. Warszawa 1985.
8. Jakowicka M., Kujawińska J.: Twórcza aktywność uczniów klas początkowych. Zielona Góra 1989.
9. Kłakówna A., Z.: Sztuka pisania. Ćwiczenia redakcyjne dla uczniów klas IV – VI. Metodyczny poradnik nauczyciela. Warszawa 1993.
10. Krzyżewska J.: Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej. Cz. I. Suwałki 1998; Cz. II Suwałki 2000.
11. Laskowska J.: Rozwój aktywności twórczej dzieci w sferze języka. Kraków 2007.
12. Lenartowicz K., Świętek W.: Praca z tekstem w klasach I – III. Warszawa 1982.
13. Molicka M.: Bajki terapeutyczne. Cz. I. Poznań 1999.
14. Mnich M.: Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków 2002.
15. Nagajowa M.: Kształcenie języka ucznia w szkole podstawowej. Warszawa 1985.
16. Nagajowa M.: Nauka o języku dla nauki języka. Kielce 1994.
17. Nowy słownik poprawnej polszczyzny. Red. A. Markowski. Warszawa 1999.
18. Puślecki W.: Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów. Kraków 1998.
19. Rycaj – Słowik E.: Gry i zabawy językowe. Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka. Warszawa 2001.
20. Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka. Wybrane aspekty. Red. nauk. M. Cywińska. Poznań 2017.
21. Stawinoga R.: Twórczość językowa dziecka w teorii i praktyce edukacyjnej. Lublin 2007.
22. Ziółkowska – Sobecka M.: Polubić czytanie. Utwory literackie i ich autorzy na lekcjach języka polskiego w klasach I - III. Poradnik metodyczny dla nauczyciela. Warszawa 2000.
|