• BRUDNIK E., MOSZYŃSKA A., OWCZARSKA B.: Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących. Oficyna Wydawnicza Nauczycieli. Kielce 2003.
• BRZEŚKIEWICZ Z. W.: Superpamięć. Jak uczyć się trzy razy szybciej. COMES, Warszawa, 1996.
• BUTLER E., PIRIE M.: Jak podwyższyć swój iloraz inteligencji?. Wydawnictwo Wolny Wybór, Gdańsk 1995.
• BUZAN T., KEENE R.: Księga geniuszu. Program TERM. Warszawa, 1997.
• CAPIGA M., GUILLET M., MIKOŁAJCZYK M., WOJTCZAK J.: Kurs innowacyjności – skrypt dla studentów. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”. Warszawa 2010.
• DROZDOWSKI R I IN.: Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki. PARP, Warszawa 2010.
• EKIERT – GRABOWSKA D., OLDROYD D.: Kierowanie zmianą. TERM FRSE. Warszawa.
• KARWOWSKI M.: Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Wyd. APS, Warszawa 2009.
• KIRBY A.: Gry szkoleniowe. Materiały dla trenerów. Zestaw 1, 2, 3. Wolters Kluwer Polska Sp. z. o. o. Warszawa 2011.
• MIKOŁAJCZYK T., MISIEWICZ M.: Kurs kreatywności – skrypt dla studentów. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie Projekt „Nowoczesny Wykładowca – tutor i coach”. Warszawa 2009.
• NĘCKA E.: Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 1998.
• NĘCKA E.: Trop…Twórcze rozwiązywanie problemów. Impuls, Kraków 1994.
• PORTMANN R.: Zabawy rozwijające inteligencję. Wydawnictwo „Jedność”. Kielce 2003.
• PRZYBYLSKA I.: Inteligencja emocjonalna a uzdolnienia twórcze i funkcjonowanie szkolne młodzieży. UŚ, Katowice, 2007.
• Rozwój i edukacja. Wielkie przewartościowanie. „Wolność i Solidarność” nr 42. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. Gdańsk 2011.
• SZMIDT K. J.: ABC kreatywności. Difin, Warszawa 2010.
• SZMIDT K. J.: Pedagogika twórczości. GWP, Sopot 2013.
• SZMIDT K. J.: Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. HELION. Gliwice 2008.
• TARASZKIEWICZ M., ROSE C.: Atlas efektywnego uczenia (się) nie tylko dla nauczycieli. Cz.1. Warszawa 2006.
• TREFFINGER D. J., ISAKSEN S. G., DORVAL K. B.: Kreatywne rozwiązywanie problemów. Program TERM.
• Trening twórczości w szkole wyższej. K. J. SZMIDT (red.). Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi. Łódź 2005.
• „Chowanna”, tom2(43). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014.
|