Kolokwium pisemne.
Weryfikację przeprowadza się na podstawie lektur: T. Styczeń, J. Merecki, ABC etyki, Lublin 1996. Papieska Rada ds. Duszpasterstwa Służby Zdrowia, Nowa Karta Pracowników Służby Zdrowia, Katowice 2017.
Trzy kolokwia (listopad, grudzień, styczeń), zawierające pytania otwarte lub testowe (w dwu pierwszych od 8 do 14 pytań, za które otrzymuje się 1 lub 2 punkty; w trzecim 26 pytań testowych, za które student otrzymuje 0,5 punktu).
Zaliczenie student otrzymuje, gdy uzyska z każdego kolokwium przynajmniej 40% pozytywnych odpowiedzi. Na podstawie łącznego wyniku procentowego z 3 kolokwiów student otrzymuje następujące oceny:
Poniżej 40%: ocena 2 (ndst)
40% do 55%: ocena 3 (dst)
55% do 65%: ocena 3,5 (dst+)
65% do 75%: ocena 4 (db)
75% do 85%: ocena 4,5 (db+)
Więcej niż 85%: ocena 5 (bdb)
Kolokwia są przeprowadzane w ramach ćwiczeń (czas trwania: ok. 15 min).
W przypadku uzyskania z danego kolokwium wyniku niższego niż 40% istnieje możliwość jeszcze dwukrotnego przystąpienia do każdego z kolokwiów. Nieuzyskanie za trzecim razem minimum 40% w którymkolwiek z kolokwiów powoduje ocenę niedostateczną
z zaliczenia w pierwszym terminie.
Wzór obliczania wyniku procentowego:
(a+b+c) : (a’+b’+c')
a - punkty uzyskane w pierwszym kolokwium
b - punkty uzyskane w drugim kolokwium
c - punkty uzyskane w trzecim kolokwium
a’- maksymalna ilość punktów w pierwszym kolokwium
b’- maksymalna ilość punktów w drugim kolokwium
c’- maksymalna ilość punktów w trzecim kolokwium (teście)
W szczególnych przypadkach kolokwium może przybrać formę ustną.
Ocena aktywności na ćwiczeniach.
Przygotowanie pytań do tekstu wyznaczonego przez prowadzącego (K. Wojtyła, "Miłość i odpowiedzialność" - fragmenty).
Poprawne postawienie pytań oznacza zaliczenie tej formy weryfikacji.
W czasie ćwiczeń następuje wspólne odczytanie pytań i analiza tekstu. Prowadzący ocenia indywidulanie trafność pytań.
Dobra analiza tekstu przy pomocy pytań może podwyższyć ocenę z egzaminu końcowego (modułu) o pół stopnia.
W uzasadnionych przypdkach kolokwium może mieć formę ustną.
W przypadku przejścia na tryb zdalny (MSTeams) kolokwia zostają zastąpione przez streszczenia tekstów.
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest pozytywna ocena streszczeń tekstów filozoficznych wyznaczonych przez prowadzącego.
Teksty do streszczenie:
R. McInerny, Zagadnienie etyki chrześcijańskiej, Kęty 2004, s. 37-53; R. Spaemann, Podstawowe pojęcia moralne, Lublin 2000. (rozdział VI i VII).
T. Ślipki: Spacerem po etyce, Kraków 2010, s. 161-174.
Kryterium oceny: merytoryczne i formalne (ilość słów, poprawność kompozycji).
Każde streszczenie ocenianie jest w skali procentowej.
Próg zaliczenia, to 40%
Ocena z ćwiczeń to średnia z obu streszczeń tekstów filozoficznych.
Skala ocen:
Poniżej 40%: ocena 2 (ndst)
40% do 55%: ocena 3 (dst)
55% do 65%: ocena 3,5 (dst+)
65% do 75%: ocena 4 (db)
75% do 85%: ocena 4,5 (db+)
85% i więcej: ocena 5 (bdb)
|