Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia kliniczna W3-PE-OWITP6-S1-20
Ćwiczenia (C) semestr letni 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Biała M. (2006). Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży. Warszawa

Carson R. C., Butcher J. N., Mineka S. (2003). Psychologia zaburzeń. Gdańsk

Cierpiałkowska L. (2011), Psychopatologia, Warszawa: WN Scholar

Cierpiałkowska L., Sęk H. (red.). (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: Wyd. PWN

Cierpiałowska L. (2007) Psychopatologia. Warszawa

Gałecki P. (red.). (2022). Badanie stanu psychicznego. Wrocław: Wyd. Edra Urban & Partner

Goodman R., Scott S (2003). Psychiatria dzieci i młodzieży. Wrocław: Wyd. Med. U&P.

Grzegorzewska I., Cierpiałkowska L.., Borkowska A. R. (red.). (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa: Wyd. PWN

Jerzak M. (2016). (red), Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość. Warszawa: PWN

Kalat J.W. (2012), Biologicznie podstawy psychologii, Warszawa: PWN;

Kendall P. C. (2012). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk

Klimasiński K. (2002): Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii. Kraków. Wyd. UJ,

Pecyna M.(1999): Psychologia kliniczna w praktyce pedagogicznej. Kraków. Wyd. Żak.

Pospiszyl K. (2001). Psychopatia. Warszawa. PWN.

Radochoński M., Podstawy psychopatologii dla pedagogów. Rzeszów 2001

Radziwiłowicz W., Sumiła A. (red). (2006) Psychopatologia okresu dorastania. Wybrane zagadnienia, Kraków

Rydzyński Z. (2002): Psychiatria – podręcznik dla psychologów. Warszawa. PZWL.

Sęk H. (red.). (2008). Psychologia kliniczna. T. 1 i 2. Warszawa: Wyd. PWN

Metody i kryteria oceniania:

średnia ocen uzyskanych z aktywności na zajęciach, z pracy zespołowej oraz sprawdzianu.

Zakres tematów:

Zakres i przedmiot zainteresowań psychologii klinicznej, omówienie zasad zaliczenia.

Podejścia psychologiczne (psychoanalityczne, behawioralno-poznawcze, humanistyczne w psychologii klinicznej, określenie normy i patologii w funkcjonowaniu człowieka.

Zdrowie psychiczne, sposoby radzenia sobie ze stresem.

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci i młodzieży

Odmowa chodzenia do szkoły

Zaburzenia zachowania

Sposoby leczenia (psychoterapia)

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na zajęciach, praca zespołowa referaty/prezentacje.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, sala 9
Andrzej Czerkawski 22/20 szczegóły
2 co drugi piątek (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 204
Andrzej Czerkawski 22/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)