Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Pracownia licencjacka I w Katedrze Mikrobiologii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 01-BT-S1-1BT-09.MIK Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pracownia licencjacka I w Katedrze Mikrobiologii
Jednostka: Wydział Nauk Przyrodniczych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 5 sem. biotechnologii /stacjonarne I stopnia/
Punkty ECTS i inne: 6.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Piotrowska-Seget
Prowadzący grup: Zofia Piotrowska-Seget
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z dwóch aktywności studenta:

- ciągłej oceny umiejętności praktycznych (0,7)

- zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej (0,3)

Ciągła ocena umiejętności praktycznych: zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności.

Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować.


Zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej:

Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie.

Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie.

Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie.

Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie


Pełny opis:

Treści zajęć:

1. Zapoznanie z zasadami BHP w pomieszczeniach Katedry Mikrobiologii

2. Zapoznanie z zasadami pisania prac licencjackich w Katedrze Mikrobiologii

3. Kwerendy piśmiennictwa z zakresu realizowanego tematu pracy licencjackiej

4. Doskonalenie umiejętności analizy tekstów i poznanie specjalistycznej terminologii polskiej i anglojęzycznej

5. Omawianie i dyskusja nad zebranymi materiałami

6. Przygotowywanie zestawień literaturowych tematycznie związanych z realizowanym tematem pracy

7. Przedstawienie szczegółowego planu pracy licencjackiej na podstawie zgromadzonej literatury

Metody prowadzenia zajęć: nauka i pomoc w wyszukiwaniu i studiowaniu literatury z zakresu realizowanego tematu pracy. Ocena przydatności zgromadzonej literatury do pisania pracy i dyskusja problemów naukowych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Piotrowska-Seget
Prowadzący grup: Zofia Piotrowska-Seget
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z dwóch aktywności studenta:

- ciągłej oceny umiejętności praktycznych (0,7)

- zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej (0,3)

Ciągła ocena umiejętności praktycznych: zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności.

Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować.


Zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej:

Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie.

Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie.

Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie.

Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie


Pełny opis:

Treści zajęć:

1. Zapoznanie z zasadami BHP w pomieszczeniach Katedry Mikrobiologii

2. Zapoznanie z zasadami pisania prac licencjackich w Katedrze Mikrobiologii

3. Kwerendy piśmiennictwa z zakresu realizowanego tematu pracy licencjackiej

4. Doskonalenie umiejętności analizy tekstów i poznanie specjalistycznej terminologii polskiej i anglojęzycznej

5. Omawianie i dyskusja nad zebranymi materiałami

6. Przygotowywanie zestawień literaturowych tematycznie związanych z realizowanym tematem pracy

7. Przedstawienie szczegółowego planu pracy licencjackiej na podstawie zgromadzonej literatury

Metody prowadzenia zajęć: nauka i pomoc w wyszukiwaniu i studiowaniu literatury z zakresu realizowanego tematu pracy. Ocena przydatności zgromadzonej literatury do pisania pracy i dyskusja problemów naukowych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Piotrowska-Seget
Prowadzący grup: Anna Markowicz, Magdalena Pacwa-Płociniczak, Tomasz Płociniczak, Sławomir Sułowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z dwóch aktywności studenta:

- ciągłej oceny umiejętności praktycznych (0,7)

- zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej (0,3)

Ciągła ocena umiejętności praktycznych: zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności.

Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować.


Zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej:

Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie.

Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie.

Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie.

Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie


Pełny opis:

Treści zajęć:

1. Zapoznanie z zasadami BHP w pomieszczeniach Katedry Mikrobiologii

2. Zapoznanie z zasadami pisania prac licencjackich w Katedrze Mikrobiologii

3. Kwerendy piśmiennictwa z zakresu realizowanego tematu pracy licencjackiej

4. Doskonalenie umiejętności analizy tekstów i poznanie specjalistycznej terminologii polskiej i anglojęzycznej

5. Omawianie i dyskusja nad zebranymi materiałami

6. Przygotowywanie zestawień literaturowych tematycznie związanych z realizowanym tematem pracy

7. Przedstawienie szczegółowego planu pracy licencjackiej na podstawie zgromadzonej literatury

Metody prowadzenia zajęć: nauka i pomoc w wyszukiwaniu i studiowaniu literatury z zakresu realizowanego tematu pracy. Ocena przydatności zgromadzonej literatury do pisania pracy i dyskusja problemów naukowych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Piotrowska-Seget
Prowadzący grup: Katarzyna Kasperkiewicz, Anna Markowicz, Magdalena Noszczyńska, Magdalena Pacwa-Płociniczak, Tomasz Płociniczak, Piotr Siupka, Sławomir Sułowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z dwóch aktywności studenta:

- ciągłej oceny umiejętności praktycznych (0,7)

- zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej (0,3)

Ciągła ocena umiejętności praktycznych: zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności.

Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować.


Zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej:

Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie.

Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie.

Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie.

Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie


Pełny opis:

Treści zajęć:

1. Zapoznanie z zasadami BHP w pomieszczeniach Katedry Mikrobiologii

2. Zapoznanie z zasadami pisania prac licencjackich w Katedrze Mikrobiologii

3. Kwerendy piśmiennictwa z zakresu realizowanego tematu pracy licencjackiej

4. Doskonalenie umiejętności analizy tekstów i poznanie specjalistycznej terminologii polskiej i anglojęzycznej

5. Omawianie i dyskusja nad zebranymi materiałami

6. Przygotowywanie zestawień literaturowych tematycznie związanych z realizowanym tematem pracy

7. Przedstawienie szczegółowego planu pracy licencjackiej na podstawie zgromadzonej literatury

Metody prowadzenia zajęć: nauka i pomoc w wyszukiwaniu i studiowaniu literatury z zakresu realizowanego tematu pracy. Ocena przydatności zgromadzonej literatury do pisania pracy i dyskusja problemów naukowych.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Piotrowska-Seget
Prowadzący grup: Katarzyna Kasperkiewicz, Magdalena Noszczyńska, Magdalena Pacwa-Płociniczak, Tomasz Płociniczak, Sławomir Sułowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Sposób ustalania oceny końcowej:

Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona ocen z dwóch aktywności studenta:

- ciągłej oceny umiejętności praktycznych (0,7)

- zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej (0,3)

Ciągła ocena umiejętności praktycznych: zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z każdej aktywności.

Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach.

Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach.

Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację.

Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować.


Zaliczenia końcowego/planu pracy licencjackiej: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej:

Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie.

Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie.

Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie.

Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie


Pełny opis:

Treści zajęć:

1. Zapoznanie z zasadami BHP w pomieszczeniach Katedry Mikrobiologii

2. Zapoznanie z zasadami pisania prac licencjackich w Katedrze Mikrobiologii

3. Kwerendy piśmiennictwa z zakresu realizowanego tematu pracy licencjackiej

4. Doskonalenie umiejętności analizy tekstów i poznanie specjalistycznej terminologii polskiej i anglojęzycznej

5. Omawianie i dyskusja nad zebranymi materiałami

6. Przygotowywanie zestawień literaturowych tematycznie związanych z realizowanym tematem pracy

7. Przedstawienie szczegółowego planu pracy licencjackiej na podstawie zgromadzonej literatury

Metody prowadzenia zajęć: nauka i pomoc w wyszukiwaniu i studiowaniu literatury z zakresu realizowanego tematu pracy. Ocena przydatności zgromadzonej literatury do pisania pracy i dyskusja problemów naukowych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.