Język obcy (język angielski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-FG-NA-S2-JOA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy (język angielski) |
Jednostka: | Instytut Filologii Germańskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | średnio zaawansowany |
Rodzaj przedmiotu: | specjalistyczny |
Wymagania wstępne: | Student posługuje się językiem angielskim min. na poziomie A2 (według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego-CEFR). |
Skrócony opis: |
Przedmiotem kursu jest nauczanie języka angielskiego dla celów komunikacji ustnej i pisemnej z naciskiem na rozwijanie umiejętności niezbędnych dla swobodnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych i kontaktach zawodowych. |
Pełny opis: |
Nauczanie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych (towarzyskich i zawodowych), potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (B1, B2 i C1) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). |
Literatura: |
Podręcznik `Speak Out` -Intermediate A.Clare, JJ.Wilson, Pearson Longman, 2011 Literatura uzupełniająca ‘MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012 ‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012 ‘Gramatyka Angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman, 1992 `English Grammar in Use`, R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 `A Practical English Grammar` A. J.Thomson, A.V.Martinet, wyd. Oxford University Press, 1994 dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; |
Efekty uczenia się: |
Opis przedstawia efekty uczenia i opisuje kompetencje studenta w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Wiedza • Zna elementarną terminologię gramatyczną w języku polskim i angielskim • Rozróznia różne odmiany i style języka (np. język formalny, urzędowy, nieformalny, slang, British English, American English) Umiejętności • Potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje w języku angielskim przy użyciu różnych źródeł i sposobów dla potrzeb codziennej komunikacji w życiu prywatnym i zawodowym • Potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne i przygotować wypowiedzi ustne oraz interpretować wypowiedzi pisemne i ustne w zakresie określonym przez kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych poziomów biegłości językowej. Kompetencje społeczne • Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ciągłego doskonalenia umiejętności językowych • Dąży do poprawnego komunikowania się w języku angielskim, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody eklektyczne, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.