Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-FL-JRT-N1-PNJA01
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - 1 sem. język rosyjski, program: tłumaczeniowy /niestacj. I stopnia/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Skrócony opis:

Przedmiotem kursu jest nauczanie języka angielskiego dla celów komunikacji ustnej i pisemnej z naciskiem na rozwijanie umiejętności niezbędnych dla swobodnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych i kontaktach zawodowych.

Pełny opis:

Nauczanie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych (towarzyskich i zawodowych), potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (B1, B2 i C1) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).

Literatura:

Literatura obowiązkowa:English File Elementary (Third Edition), Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden, Oxford University Press, 2012

Literatura uzupełniająca : English File –Elementary – Workbook, Oxford University Press, 2012

Essential Grammar in Use, R. Murphy, Cambridge University Press, 2000

Macmillan English Grammar in Context, S. Clarke, 2013

My Grammar Lab, M. Foley, D. Hall, Pearson Education Limited, 2012

Gramatyka Angielska dla początkujących J. Siuda, Angloman, 1993

Play games with English C. Granger, Heinemann, 1990

Test Your Vocabulary, P. Watcyn-Jones, 1985

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Efekty uczenia się:

Opis przedstawia efekty uczenia i opisuje kompetencje studenta w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Wiedza

• Zna elementarną terminologię gramatyczną w języku polskim i angielskim

• Rozróżnia różne odmiany i style języka (np. język formalny, urzędowy, nieformalny, slang, British English, American English)

Umiejętności

• Potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje w języku angielskim przy użyciu różnych źródeł i sposobów dla potrzeb codziennej komunikacji w życiu prywatnym i zawodowym

• Potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne i przygotować wypowiedzi ustne oraz interpretować wypowiedzi pisemne i ustne w zakresie określonym przez kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych poziomów biegłości językowej.

Kompetencje społeczne

• Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ciągłego doskonalenia umiejętności językowych

• Dąży do poprawnego komunikowania się w języku angielskim, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena zadań pisemny i wypowiedzi ustnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta

Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności

Skala ocen:

100-93% = bdb (bardzo dobry)

92-86% = db+ (plus dobry)

85-79% = db (dobry)

78-72% = dst+ (plus dostateczny)

71-65% = dst (dostateczny)

64% i mniej = ndst (niedostateczny)

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)