Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 02-FL-JRT-N1-PNJA03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowy |
Skrócony opis: |
Przedmiotem kursu jest nauczanie języka angielskiego dla celów komunikacji ustnej i pisemnej z naciskiem na rozwijanie umiejętności niezbędnych dla swobodnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych i kontaktach zawodowych. |
Pełny opis: |
Nauczanie koncentruje się na rozwijaniu umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych (towarzyskich i zawodowych), potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (B1, B2 i C1) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: • Kerr, P. Jones, C. 2011. Straightforward elementary second edition, coursebook. Macmillan • Kerr, P. Jones, C. 2011. Straightforward elementary second edition, workbook. Macmillan literatura uzupełniająca: • Dooley, J. and Evans, J. 1999. Grammarway 1. Express Publishing. • Gairns, R. Redman, S.2008. Oxford Word Skills-basic. Oxford University Press. • Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line). • Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje • Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Opis przedstawia efekty uczenia i opisuje kompetencje studenta w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Wiedza • Zna elementarną terminologię gramatyczną w języku polskim i angielskim • Rozróżnia różne odmiany i style języka (np. język formalny, urzędowy, nieformalny, slang, British English, American English) Umiejętności • Potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje w języku angielskim przy użyciu różnych źródeł i sposobów dla potrzeb codziennej komunikacji w życiu prywatnym i zawodowym • Potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne i przygotować wypowiedzi ustne oraz interpretować wypowiedzi pisemne i ustne w zakresie określonym przez kryteria Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR) dla poszczególnych poziomów biegłości językowej. Kompetencje społeczne • Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i ciągłego doskonalenia umiejętności językowych • Dąży do poprawnego komunikowania się w języku angielskim, a także do wykształcenia w sobie kompetencji tłumacza lub nauczyciela języka obcego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena wypowiedzi ustnych i zadań pisemnych wykonywanych przez studenta w trakcie zajęć oraz w ramach pracy własnej studenta Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Student uzyskuje zaliczenie na podstawie testów sprawdzających po każdej jednostce, oddanych prac pisemnych i różnych form wypowiedzi ustnych Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 100% opanował materiał przewidziany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% przewidzianego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65%. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował wiadomości i umiejętności nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.