Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-HNPS-MAR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Instytut Języków Romańskich i Translatoryki
Grupy: Przedm. obowiązkowe - 3 sem. język hiszpański /z.lic./
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Podstawy wiedzy o naturze rynku i zasad jego funkcjonowania. Zasady marketingu : wiedza o wymianie towarów i usług, o prawach, które rządzą przepływem towarów od producenta do konsumenta i przepływem usług od usługodawcy do usługobiorcy. Wiedza o zasadach marketingu : rozumienie znaczenia funkcjonowania rynku w prowadzeniu działalności gospodarczej. Działania marketingowe : prowadzenie sprzedaży, reklama, promocja sprzedaży, media, zasady demografii i psychografii, prowadzenia badań rynku i oceny konsumenta. Funkcje marketingowe : począwszy od kierownika sprzedaży, a skończywszy na funkcji kierownika marketingu. Pomoce dydaktyczne : relacje o skutecznym funkcjonowaniu przedsiębiorstw o międzynarodowym zakresie działania jak Procter & Gambel, Coca-Cola, General Motors, Fiat, Sony, itd. Przykład zajęć : grupowa praca nad analizą i oceną programów marketingowych, które odniosły sukces w praktyce.

Literatura:

1. Samuelson P., 1992 : Introduction to Marketing , University of Illinois

2. Thompson J. W., 1985 : Understanding Marketing,

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)