Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja kulturowa I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 02-KNL023
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja kulturowa I
Jednostka: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowy

Pełny opis:

Student otrzymuje wiedzę na temat genezy funkcji i teorii komunikacji kulturowej. Poznaje podstawowe koncepcje kultury i komunikacji oraz obszary komunikowania kulturowego w ujęciach diachronicznym i synchronicznym: narodziny i rozwój prasy, technik reprodukowania i nowych technologii i procesy kształtujące nowe formy kultury – przechodzenie od modelu piramidy do modelu sieciowego. Analizuje teorię komunikacji kulturowej ze szczególnym uwzględnieniem tożsamościowego charakteru tych procesów oraz dokonuje próby ich empirycznej weryfikacji poprzez określanie ich wpływu na komunikowanie społeczne do 1980 roku.

Literatura:

D. Bolter, Człowiek Turinga. Kultura zachodu w wieku komputera, Warszawa 1990.

W. Chyła, Kultura audiowizualna, Poznań 1999.

Dialog kultur. O granicach pluralizmu, red. P. Bytniewski, J. Mizińska Lublin 1998.

W. J. Ong, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, Lublin 1992.

T. O’Sullivan, J. Hartley i in., Kluczowe pojęcia w komunikowaniu i badaniach kulturowych, Wrocław 2003.

M. Poster, The Second Media Age, Cambridge 1995.

J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej, Kraków 2003.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)